Internet problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

melvinkef

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Ik ben mijn oude account kwijt, vandaar even opnieuw geregistreerd.

Het probleem:

Thuis heeft mijn vader een modem van UPC, en een draadloze router van Sitecom.
Mijn broertje en mijn vader hebben beide een laptop, die het altijd gedaan hebben. Maar sinds afgelopen maandag kan mijn vader niet meer op internet komen via zijn laptop. Terwijl mijn broertje nog wel gewoon kan internetten via draadloos netwerk. Mijn vader kwam vervolgens bij mij langs. Ik woon namelijk op mezelf, en heb ook draadloos internet. Maar door een ander probleem moet ik het tijdelijk even doen met een internetkabel richting mijn laptop. Maar goed, mijn vader's laptop probeerde ik aan te sluiten met mijn internetkabel. Maar ook via die weg krijg ik geen internet op mijn vader's laptop. Hij zegt dat er geen verbinding is van internet naar de modem. Terwijl die kabel wel in mij laptop weer internet geeft.

Ik heb wat dingen geprobeerd, zoals defragmentatie, systeemherstel, internet naar fabrieksinstellingen, via lokaal. Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar ik weet dat het achteraf iets kleins blijkt te zijn (meestal zo).

Mijn vraag is:

Wie kan mij even wegwijs maken.

Mvg
melvin

Mogelijk was het wel gelukt als je de modem even had uitgezet en dan de laptop van je vader eraan .
Is de wireless adapter niet (per ongeluk) uitgeschakeld? Vaak is daar een knop/toets combinatie voor
mvg leo

Laatst bewerkt:
Hallo, ik had precies hetzelfde probleem als jou.

Ineens kon ik niet internetten, terwijl mijn dochter probleemloos met haar computer kon internetten, allebei aangesloten op één modem.

Systeemherstel gedaan, hielp niets. HelpDesk gebeld. Allebei uitgezocht, mijn computer mankeert niets, alles was goed.
De ene verschil met mijn dochter is: zij heeft XP en ik Vista, allebei NOD32.

HelpDesk vertelde dat het niet kunnen internetten meestal de beveiligingssoftware de boosdoener was. Dus heb ik maar die NOD32 weggehaald (dus niet ergens afsluiten voor die beveiliging, maar gewoon desinstalleren!).
Computer opnieuw opstarten, en ja warempel, ik kan weer vanouds internetten, en daarna NOD32 opnieuw installeren, het werkt nu van alles goed!

Misschien ook bij jou??

Hallo, ik had precies hetzelfde probleem als jou.

Ineens kon ik niet internetten, terwijl mijn dochter probleemloos met haar computer kon internetten, allebei aangesloten op één modem.

Systeemherstel gedaan, hielp niets. HelpDesk gebeld. Allebei uitgezocht, mijn computer mankeert niets, alles was goed.
De ene verschil met mijn dochter is: zij heeft XP en ik Vista, allebei NOD32.

HelpDesk vertelde dat het niet kunnen internetten meestal de beveiligingssoftware de boosdoener was. Dus heb ik maar die NOD32 weggehaald (dus niet ergens afsluiten voor die beveiliging, maar gewoon desinstalleren!).
Computer opnieuw opstarten, en ja warempel, ik kan weer vanouds internetten, en daarna NOD32 opnieuw installeren, het werkt nu van alles goed!

Misschien ook bij jou??

Er zit geen beveiligingssoftware op de laptop.

Ik heb alles bekeken, maar kan geen spoor vinden van dergelijke software.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan