Internet problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevinw96

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mei 2014
Berichten
2
Hey, ik heb al jaren internet problemen, het begon allemaal toen er een beveiliging op het internet werd gegooid.
Het ene moment heb ik internet... het andere heb ik het niet meer voor minimaal 1 dag maximaal 1 week.
(Ik heb draadloos internet) het resette van de router heeft geen zin,
en probleem oplossing geeft aan "Gevonden problemen: De standerdgateway is niet beschikbaar".
Mijn laptop is de enige in het hele huis met deze problemen, mijn andere laptop (bevind zich op de zelfde plek als me andere) heeft geen problemen.
Ik heb het hele internet afgezocht naar een oplossing maar niks bleek te werken.
Het is het internet van mijn ouders dus ik mag er niet te veel aan veranderen.
Er waren ook al eerder problemen met IP aderessen die verkeerd waren en op een of andere manier mijn internet koste...
Mijn internet provider is Ziggo en de Modem licht onder de TV kast en daar schuin boven bevind mijn kamer.
Ik heb nog geen week zonder goed internet gezeten en de momenten dat het uitvalt is compleet random en kan een tijd duren voordat het het weer doet.
Ik heb ook a Ziggo gebeld er over en de Modem had een update nodig... na die update had ik weer internet voor paar weken.
Als iemand een oplossing weet zou dat helemaal fantastische zijn! het is heel stressend om te weten dat je internet elke seconde kan uitvallen
het vreemde is nog wel... dat mijn internet status zecht dat ik wel internet heb!? Snelheid: 43.5 Mbps
maar her staat een rood kruis tussen "Meerdere netwerken" en "Internet".

Dankje voor het nemen van de tijd om dit allemaal te lezen en hoop dat je een antwoord weet.
Ik weet zelf bijna niks over Internet dus ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven om een idee te geven wat er mis is.
 
Hoi Kevin,

Zowel de foutmelding als de locatie van het rode kruis geven aan dat je laptop gedurende zo'n storing gewoon contact houd met de router, maar de router geen verbinding heeft met internet, of in ieder geval de betreffende laptop geen verbinding laat hebben. Dit is een router issue en is dus niet op te lossen in jou computer. Gezien het grillige karakter van de problemen vermoed ik dat de router nieuwe firmware nodig heeft.

Wellicht goed om de terminology duidelijk te maken. Je hebt het over een router en een modem. dit zijn feitelijk twee verschillende apparaten die soms in het zelfde kastje zitten. De modem zorgt dat het internetsignaal uit de kabel wordt gehaald en beschikbaar is voor computers die aangesloten worden. De router zorgt ervoor dat dit internetsignaal verdeeld wordt en beschikbaar is voor meerdere computers. een wifi-router zorgt er dan ook nog voor dat het internet draadloos beschikbaar is.

Heb jullie thuis een losse modem en aparte router?? of is het 1 kastje waar het internet binnen komt en waar de wifi-antenne opzit (of inzit)??
 
Heb jullie thuis een losse modem en aparte router?? of is het 1 kastje waar het internet binnen komt en waar de wifi-antenne opzit (of inzit)??

Er staat 1 kastje onder de TV de Modem (zorgt voor het internet en telefoon) er zit geen antenne op, toen we die kregen hoorde we van uitgever van de Modem dat de router niet meer nodig zou zijn. en mijn grotere laptop is de enige met de problemen in het huis... mijn mini laptop die ik nu gebruik staat bovenop mijn andere laptop en heeft wel internet... en soms heeft me andere laptop heel goed internet... maar andere keer opeens niet meer en ligt het eruit voor een dag, terwijl mijn mini laptop altijd internet heeft

Wat ik persoonlijk denk is dat het een probleem in me laptop kan zijn (beschadigde of verouderede onderdelen) maar daar ik wil juist achter komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan