Internet Radio HELP

• Onderwerp starter Onderwerp starter Juzzz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Edit:

Hoi allemaal,

Ik zit hier op me werk en een paar mensen luisteren hier een internet radio.
Maar als ze dat doen vertraagd dat heel het netwerk.
Ja kan soms niet eens meer een internet website normaal laden.

Weet iemand hoe je dit kan verbeteren of een alternatief ?

Laatst bewerkt:
Waarom nou ineens een Engelstalige vraag terwijl je andere vragen in het Nederlands zijn?

De vraag kan gerust in het Nederlands :)

Als je nou gewoon eens tegen die mensen zegt dat ze het niet meer moeten doen... :rolleyes:

Het gaat nu eenmaal ten koste van je bandbreedte, en als je verbinding het niet aankan, is er ook niet veel aan te doen.

oeps srry had het eerst bij een engels forum gepost maar niet nagedacht dat dit ene nederlands forum was :P
maar ja is goed voor je :P

ik weet het, ik heb het ze verboden ben immers de beheerder (Stageloper maar beheerder) maar ik vroeg me alleen af of er een alternatief was wat misschien minder bandbreedte kost?

hi there,

at my work there are a few people that listen to the internet radio.
but when they do that the whole network is kinda ****y.
you can't even internet proberly anymore

does anyone know how to fix this or an alternative ?

dit is een nederlandse site hoor,en waarom alles in het engels behalve het woord :beheerder" niet:rolleyes:

Het is allemaal opgelost nu :P
als jullie nou niet van die snelle reactied hadden dan had ik tijd om het de veranderen voordat het helemaal vol geplaatst werd :P

toch bedankt

quote @ Bertus: wat bedoel je behalve beheerder? dat is mijn handtekening :P en mediatechnologie is ook geen engels ^^

Laatst bewerkt:
Je zou de mensen nog vriendelijk kunnen verzoeken om op "lage kwaliteit" te streamen, als dat mogelijk is. Vaak is er een keuze tussen 128kbps en 64kbps. Dat scheelt de helft.

Je zou de mensen nog vriendelijk kunnen verzoeken om op "lage kwaliteit" te streamen, als dat mogelijk is. Vaak is er een keuze tussen 128kbps en 64kbps. Dat scheelt de helft.

Ik ben zelf niet zo erg bekend met internet radio's maar meestal heb je alleen een link en dan start hij :P hoe kan je dat verlagen?

Het werkt ook alleen maar als de aanbieder van de stream de keuze tussen meerdere bitrates heeft. Zo niet, kan je het ook niet verlagen.

Zit er geen ISA tussen? Dan kun je kijken naar het blokkeren van bepaalde protocollen.
Mijn ervaring is dat "vriendelijk verzoeken" vaak niet genoeg werkt.

Zit er geen ISA tussen? Dan kun je kijken naar het blokkeren van bepaalde protocollen.
Mijn ervaring is dat "vriendelijk verzoeken" vaak niet genoeg werkt.

ik wete niet precies wat ISA is en dat wil ik best leren. maar wat ik onderzocht heb (kan best zijn dat dat ISA is hoor :thumb:) dat je een computer tussen het modem en het interne netwerk moet plaatsen en vervolgens een programma draaien om te kijken welke computer en hoeveel bandbreedte gebruikt.

nou hebben we deze situatie:
ADSL modem -> Switch -> patchPanel -> werstations en servers

Wat ik dus begrepen is dat je heel de routing anders moet maken en de gateway.
iemand tips?

ISA = Internet Security Acceleration server
Van Microsoft.

Google-se (;)), is heel veel over te vinden :).

Overigens kun je in sommige routers ook websites/protocollen blokkeren of QoS toepassen.

op de router/modem heb ik dit gevonden:

Parental Control

This page summarizes the configuration of your SpeedTouch regarding web site filtering.
If web site filtering is disabled, all web sites are allowed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan