Internet Security advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
Ik wilde graag advies hebben voor een compleet Internet Security software programmatuur voor op een recente laptop, met een c2duo processor.
Er staat nu een evaluatie? versie van NIS2008 op, en ook nog in het Engels.
Zoek Nederlandstalig softwarepakket voor algehele beveiliging.

Heb negatieve ervaringen met NIS2007, daardoor vertrouwen geschaad in Norton ...
Recente tests gelezen in tijdschrift misschien?
 
Je kunt Kaspersky proberen, of ZoneAlarm (niet Nederlands). Die laatste draai ik nu zelf, ben er wel tevreden over (AV gedeelte is van Kaspersky).
En anders Trend Micro, maar daar heb ik een iets mindere ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Dit blijft natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik ben zelf niet zo'n fan van complete security-pakketten. Ik gebruik liever afzonderlijke onderdelen omdat ik zo het beste van elk merk kan nemen.
Stel dat je tevreden bent met de virusscanner van bedrijf X, maar de firewall van bedrijf Y beter vindt, en de IDS van bedrijf Z spreekt je wel aan. Welk securitypakket neem je dan? van Bedrijf X, Y, of toch maar van bedrijf Z?

Om dit soort dillema's te voorkomen gebruik ik losse onderdelen.
Ieder zijn eigen meug, maar ik ben al jaren zeer tevreden met mijn 'eigen' security-suite:
Anti Virus van F-Secure
Firewall van Sygate
IDS van Emsi
Anti Trojan van BOCleaner
Anti Spyware van Grisoft.

Mijn advies is dan ook:
Probeer een aantal Trial-versies (daar zijn ze voor). En beslis dan pas tot aankoop van een produkt waar jij je prettig bij voelt.
Vaak gaat het niet meer om 'de beste'. Ook gebruiksvriendelijkheid, CPU-gebruik, en features en algehele uitstraling kunnen meetellen.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels KIS 2007aangeschaft, ben er (tot nu toe) tevreden over.
 
Ik had niet anders verwacht. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan