Internet Sitecom WL-153 probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Digger36

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2006
Hallo allemaal. Ik heb een Sitecom WL153 (Mimo XR) welke verbonden is met een UPC kabel modem via een UTP Cat 5 kabel.

Aan de Sitecom hangen een PC (XP) via UTP en 2 wireless werkplekken, 1 via de bij de WL 153 horende netwerkkaartjes (XP), 1 is een ACER laptop (Vista) met een interne WL netwerk kaart.
Nu heb ik het volgende probleem.

Als ik de UTP kabel van de kabelmodem rechtstreeks in een Ethernet verbinding duw heb ik internet. Als ik hem in de Sitecom duw niet. Ik krijg wel verbinding op elke werkplek met de router zelf. Ik kan ook in het setup menu van de router komen maar internet ho maar. Ik heb van alles al geprobeerd... Ook de bekende cyclus van stroom kabeltjes al geprobeerd maar dat hielp niet :(

Iemand een idee hoe dit kan komen en nog beter: hoe dit op te lossen?

Ik zou er erg mee geholpen zijn :thumb:

Hoi !

Als je ingelogd bent in je router kun je op het eerste tabblad kiezwen voor Chello (even uit m'n hoofd)

Dan hoef je alleen maar chello.arnhem.nl in te trommelen; ik heb begrepen dat je MAC-adres klonen niet meer nodig is.

Dan UPC-modem even van de stroom af, en het zou moeten werken.

Greetz,

Harry.

Helaas...

Dit is niet de oplossing voor mij... Dit met de instel wizard geprobeerd maar dat werkt niet...:confused:

Hoi !

PC uitschakelen, Sitecom resetten, modem (Arris waarschijnlijk) 30 sec. van de stroom af, modem aanzetten, 2 min. later de router, dan de PC.

Nu router via de wizzard configureren, kloon je MAC-adres voor de zekerheid en het zou moeten werken.

Ik doe hier gemiddeld nog 2 van die klusjes per week, en juist UPC is heel gemakkelijk.

Greetz,

Harry.

Dat werkte voor mij ook altijd maar zoals in mijn intiële thread al gemeld... Het gebruikelijke riedeltje werkt niet meer. Dus ook alles resetten, alles opniew een IP adres laten verkrijgende IPconfigjes releasen en renewen, de stroom eraf en in volgorde weer aansluiten... Het werkt niet. Normaliter had ook ik de ervaring dat dat allemaal wel aardig werkte.
Omdat ik, als ik de UTP rechtstreeks aanlsuit, wel internet krijg heb ik de conclusie getrokken dat het aan de setings in de router moet liggen, maar aan welke setting, dat is mij een raadsel :( In ieder geval heb ik zo wel de kabel modem en de UTP kabel zelf uitgesloten van problemen....

Hoi !

Al op de Sitecom-site gekeken of er firmware-update's zijn uitgebracht ?

Aan de instellingen van de router kan het niet liggen, die heb je immers gereset naar fabrieks-instellingen ?

Al;s je dan goede kabels gebruikt begin ik toch te twijfelen aan die router.

Greetz,

Harry.

Firmware...

Zo simpel... ik heb er nog niet aan gedacht... Ga ik proberen... Bedankt voor de suggestie :o

Gegevens

Helaas... Het mocht allemaal niet helpen. heb de nieuwste firmware...

Ik ga wat gegevens neerzetten:
Router:
System Status:
Internet:
Verkregen IP Protocol : Dynamic IP disconnect
IP adres :
Subnet masker :
Standaard Gateway : 0.0.0.0
MAC adres : 00:11:D8:D6:17:A0
Primaire DNS :
Secundaire DNS :
Dit staat er allemaal.... Klopt het dan dat de router geen connectie heeft met de kabelmodem? Het WAN lampje op de router knippert wel, maar het PC-link lampje op de kabel modem (een thompson) niet... Kan het dan zo zijn dat er een onderdeel van de router kapot is dat de connectie met de modem tot stand moet brengen?:(

Hoi !

Als de kabel tussen de router en het modem 100 % correct is, en je router staat op fabrieks-instellingen, is de Sitecom inderdaad corrupt !

Zoals ik zei, Dordrecht heeft ook UPC, en ik heb er, met welk merk modem dan ook, nooit een probleem mee ondervonden.

Dus: terugbrengen onder RMA (garantie).

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan