Internet sloom op een pc snel op ander

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Besturingssysteem
Fijnste
Office versie
Doen we nie aan
wij hebben hier een pc die al enige tijd zo sloom is met internet als je een site opent duurt het 15 minuten. nu doe ik er ook afentoe een laptop op aansluiten dit doe ik via kabel dat is sneller en daar is alles snel en kan ik downloads krijgen van 3.5mb/s. verder doe ik ook gewoon draadloos internet via mijn mobiel en daar doet ie het ook gewoon redelijk snel op. de pc die zo,n sloom internet heeft doet dus draadloos en maak ik regelmatig schoon met ccleaner. het netwerk word al verstoord door omliggende draadloze netwerken daarom heb ik het kanaal en bereik al veranderd op mobiel deed ie daarna beter maar op de pc nog niks. Er zit dus iets op die pc maar ik zou niet weten wat.
Wie kan mij helpen?

Berend

Installeer Mbam Free eens. Update dit programma en voer dan eens een scan uit.
Mogelijk dat malware te oorzaak is.

ok heb een snelle scan gedaan en hij heeft een trojan.bho gevonden , een pup.bundleins... en een pup.fctplugin
kan ik gewoon via malwarebytes verwijderen of moet ik speciale programmas installeren?

Selecteren en lLaten verwijderen, dan wordt het in quarantaine gezet.

ok dat heb ik gedaan nu is het nog steeds even sloom dus heb ik de kabel erin gedaan en toen was ie weer snel. dus het moet iets met de wifi antenne van de pc te maken hebben denk ik. of de router

Laatst bewerkt:
Update de drivers van je Wlan eerst eens?

Geen storende draadloze apparatuur in de buurt?
Welke afstand? Dichterbij al geprobeerd?
Router en draadloze netwerkkaart moeten goed met elkaar over weg kunnen.
Zo kan de keuze van het beveiligingstype ( welk? en heb je meer keuzes?) hierop ook van invloed zijn.

huh op de sitecom site kan ik alleen firmware vinden en dat kan ik niet openen het is .bin maar kan niet openen via poweriso of winrar.
de afstand is maar 5 meter dichtbij geprobeerd met laptop snelheid van 100kbps is dus veel langzamer maar wel sneller als op de pc.
beveiliging is wpa2

Het ene apparaat is het andere niet. De ene Wlankaart is de andere niet.
Dat kan je dus niet met elkaar vergelijken.

De drivers van de Wlan op de pc die zo sloom is ( welkekaart ?) moet je updaten.

dat is gewoon een usb die je bij de router kreeg

Prima maar welke?
De drivers ervan kun je updaten.
Welk besturingssysteem heb je?

windows 7 home premium
de router is sitecom wl-341 v1 002
usb is usb adapter x2 wl-582 v1 002 / wl-344

tot nu werkt het goed zal het is uitproberen, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan