INTERNET Snel/Langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

DoRcO

Verenigingslid
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
4.683
ik heb hier een Dual-Boot met Windows XP Professional 32 Bit + Windows Vista Ultimate 64 Bit.... nu draait mijn internet heel snel en zonder lagg op mijn XP 32 Bit,, maar op Vista 64 Bit draait hij SUPER langzaam, pagina laden in 5 minuten, of meestal niet.....

beide systeemen draaien met Firefox.. + IE.

ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit is en beter, hoe ik het oplos...
 
Je hebt het hier over xp en vista dus ik ga ervan uit dat je computer en al de randapperatuur officieel voor xp zijn.
De vraag is of je wel al de juiste drivers hebt om op vista x64 te draaien, en vergeet niet dat als er drivers voor vista x86 zijn ze niet direct ook goed hoeven te zijn voor de x64 versie.
Ikzelf heb een dualboot op XP pro x86, vistax86 en vista x64 en het internet gaat overal even snel.
Wat wel de snelheid in vistax64 kan vertragen zijn de complete antivirus/spy en spam plus firewall pakketen van bijvoorbeeld bitdefender norton en kasperky.
Tevens als je draadloos gaat via een usb dongle want ook daat gaat het vaak trager als er niet de juiste x64 drivers voor zijn.
Als je niet de juiste drivers hebt voor je internet hardware kun je het flessenhals probleem krijgen.
Je ziet dit helemaal tegenwoordig bij veel mensen in Almere, die daar nu allemaal spontaan een 60/MB internet nemen over de glaskabel maar er nooit bij stilstaan dat hun meestal oudere computer en hardware dit aankunnen .
Ze krijgen dus sneller mb's binnen dan verwerkt of geschreven kan worden waardoor de boel dus zelfs langzamer gaat dan dat ze gewend waren.

kortom meer info over je hardware zou hier niet misstaan om meer te kunnen weten.
Probeer anders eens vista x86 of gebruik je echt bepaalde programma's dat je x64 nodig hebt?
 
ik wil op 64 bit blijven draaien ook omdat ik nu gebruik maak van 6 GB ram...

verder staat al mijn hardware in mijn systeem van helpmij....
in het begin draaide alles wel snel, maar nu de tijd nadert loopt hij telkens vast en opent die geen pagina's meer, ik maak ook gebruik van een Internet explorer 64 Bit versie...
zou ik drivers voor mijn netwerk kaart moeten downloaden? voor een 64 Bit versie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan