internet snelheid en het nut ervan (adsl)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conundrum

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2014
Hallo ,

ik heb een vraag over het nut van (hoge) internet snelheid,

ik ben al jaren klant bij KPN en heb het standaard pakket en dat is 50MB en ik weet inmiddels wel dat het tot 50 MB moet zijn.

na regelmatig zo testje te doen voor de snelheid kom ik nog niet eens op 20MB uit

en ben toch maar eens gaan bellen en ze konden via meting zien dat het dus zo rond de 20MB bleef en werd gezegd dat ik later

een dubbele lijn kon krijgen om snelheid te garanderen

dat bleek later dus niet te kunnen i.v.m. dat deel van de lijn glasvezel is en overgaat in koper tot op mijn adres

en er werd mij verteld dat 24MB het max haalbare is op mijn adres .

wil er even bijzeggen dat ze mij glasvezel hebben aangeboden zodra het beschikbaar was

maar vanwege technische obstructie wordt het niet aangelegd in de flat waar ik woon ( om dit te weten rond gebeld met Reggiviber en de woningbouw )

nu zit ik te denken om een KPN pakket te nemen van 10 MB en dus ook in de kosten scheelt

want waarom zou ik betalen voor iets wat de KPN niet waar kan maken ?

films en muziek downloaden doe ik niet en ook geen zware games

heb wel de muziek dienst spotify die altijd aanstaat en youtube kijk ik ook wel vaak

dus ...... wat is wijsheid , zo houden of terug laten zetten naar het 10 MB pakket ??

alvast bedank .

Rob

Als ik zie dat je bij KPN voor dat 10Mb internet € 32,50 per maand moet betalen zou ik zeggen dat je beter naar Telfort kunt gaan. Die bieden 30Mb internet voor een vaste prijs van € 22,00 per maand. Niet om er reclame voor te maken maar omdat ik er zelf al enkele jaren naar volle tevredenheid gebruik van maak.

Dat is trouwens ook internet van KPN, alleen een andere aanbieder.

Laatst bewerkt:
Die bieden 30Mb internet voor een vaste prijs van € 22,00 per maand.
Dat is trouwens ook internet van KPN, alleen een andere aanbieder.

Ik denk zo maar dat Telfort over datzelfde koperkabeltje van de KPN echt geen hogere snelheid zal halen dan KPN.

Wanneer het om de snelheid gaat kan je beter over gaan naar een kabelprovider, deze halen wel fatsoenlijke snelheden.

Het gaat me voor TS ook niet om de hogere snelheid want dat heeft hij volgens eigen zeggen niet nodig, maar wel om de 10 euro besparing per maand.

Hallo.

Ik ging ook voor de goedkopere, heb ik ook. :p wat heb je allemaal aan die snelheid. Veel beloven en weinig doen. Bekabeld is uiteraard sneller. WIFI levert veel in.

Ik kijk ook naar mijn eigen portemonnaie. En nee ik ben geen gierige vrek. :d Prettige avond nog allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan