Internet snelheid onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

sterjios

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2007
Hallo,

Ik heb een internet verbinding met een download snelheid van 6000kb/s en upload van 1500kb/s.

Het probleem is dat ik maar met 700 kb/s kan downloaden.. en ik heb al gebeld met upc, die zeiden dat mijn modem de goede verbinding doorkreeg, maar dat het aan de computers kon liggen.

Ik snap het niet, want als ik een speedtest doe op de UPC site geeft hij de goede snelheid weer, alleen download ik lang niet met die snelheid.

Iemand een idee hoe ik de normale snelheid door kan krijgen, in plaats van maar 700kb/s?

Mvg

Jij hebt de 6 mbit verbinding?

Dan is er met je download snelheid niks mis.

Weet je zeker dat het 6000kb/s is? Ik denk dat je 6000Kb/s bedeolt, dat is dus 6Mb, en dat is dus ongeveer 6000/8 = 750KB. Maar het is beter om door 10 te delen, dan kom je uit op 600KB. Jij krijg 700, dus UPC levert gewoon prima.

w.s. verwarring over bits en bytes
Internet snelheid wordt in bits weergeven.
Downloadsnelheid in Bytes
1 Byte is 8 bits
en 700 * 8 is 5600, dat komt dus aardig in de buurt van de opgave UPC.
Gek dat de helpdesk dit niet heeft gezegd.

mvg leo

Geloof ons nou maar dat je download snelheid past bij je internetverbinding.

Ik zal hierbij een screenshot posten.

Dit lijkt mij toch wat ik bedoel, om er even bij te zeggen: ik heb 24Mbit internet.

Mvg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
als jij egt 6 mb per sec wil halen, heb je dus een fiber abo van 48 (of 50 mb)? Ik neem aan dat je dat niet hebt

En die biedt upc niet aan, alleen 60... maar UPC levert eerlijk gezegd vaak wel goed, dus denk ik dat je dan wel meer dan 6 mb/s zal halen,

geloof ons allemaal maar, UPC levert precies goed, je mag niet klagen. Het kan altijd slechter. (Qua nakomen van verplichtingen.)
Edit:

Ik heb een 4mb abo bij tele2. Met die test haal ik zon 3500. Dus ongeveer wel goed. dus geloof maar dat jij ook wel goed zit.

Ik neem aan dat jij het internet power abo hebt. Eigenlijk weet ikd at wel zeker.

Laatst bewerkt:
Jah het klopt precies. UPC levert netjes, het kan altijd slechter zoals ik al zei. Maar UPC komt keurig na wat het beloofd.

Zou je dus de snelheid moeten halen van wat de test weergeeft, of is dat niet de download snelheid waar je bijvoorbeeld een mp3tje mee download?

Als jij de 24mbit verbinding hebt en dus 2.5mbit upload dan vraag ik mij af hoe jij hier dan aan komt:

Ik heb een internet verbinding met een download snelheid van 6000kb/s en upload van 1500kb/s.

Dat even terzijde, ik zou graag willen weten of ik die snelheid zou kunnen behalen die die speedtest aangeeft? Even afgezien van dat mbit gedoe, hoor je op de snelheid te kunnen downloaden die de test aangeeft?

Mvg

De TS zei:
Ja dat klopt. Klopt het dan?
Nadta ik vroeg of hij het Power abo had.

Linkje naar UPC:
http://www.upc.nl/internet/power/

Dus alles klopt gewoon.

De snelheid bij het downloaden wordt zoals al gezegd is anders weergegeven. Je moet die waardes eerst nog door 8 delen. Maar een beter en veiliger beeld krijg je door het te delen door 10. Jij hebt 6000 (5800 nogwat volgens de test), dat is dus 6000/8 = 750. 750 is dus op zijn hoogst. Jij haalt 700, en je krijgt dus goed geleverd.

Jij hoort dus tegen de 700KB/s aan te downloaden, en dat doe je ook. (dat zei je tenminste zelf)

Laatst bewerkt:
Dat even terzijde, ik zou graag willen weten of ik die snelheid zou kunnen behalen die die speedtest aangeeft? Even afgezien van dat mbit gedoe, hoor je op de snelheid te kunnen downloaden die de test aangeeft?

Mvg

Nee, dat is de snelheid in Bytes. Dat deel je door 8 bits en je komt op je snelheid uit

Okee.

Dank jullie wel, ik ben er uit.

Dan is het dus een probleem met UPC, want ik hoor het 24 pakket te hebben, en niet Power..

Mvg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan