internet snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

timouwerkerk

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Hallo allemaal,

ik heb een netwerk gerelateerde vraag,het gaat namelijk om het volgende.
Ik heb hier thuis een 40 mbit Ziggo abbonement, en dat is dus ongeveer 5MB/per seconde,
dit doet hij ook netjes als ik een utp kabel gebruik, maar zodra ik over ga op draadloos gaat hij gemiddeld maar 16mbit(2mb).
is het altijd zo dat als je over gaat op draadloos dat dit meer dan halveert?, of ligt het aan mijn router?

Mvg Tim.

Hallo.

Ik weet niet welke router je hebt maar als je het nieuwe draadloze modem router heb van ziggo, dan kan jedraadloos ook die snelheid halen,maar dan moet je netwerkkaart wel een n kaart zijn.
Als je netwerk kaart een g is dan lukt hget niet om 40 mb tehalen.
Ik heb hier een laptop van het merk samsung en daat zit een n kaart in.
Mijn vrouw en dochter hebben een toshiba en daat zit een g kaart in en die halen ook die 40 mb niet.
dus even na kijken of de router die 40mb ondersteund en of je net werk kaart die 40 mb ondersteund.

Groeten Cees.

Met wifi zijn een aantal zaken die mee spelen, en zekers wifi heeft een flinke overhead erbij in zitten .. Dus als je lekker op snelheid wilt downloaden, dan zou ik voor het wel bekende netwerkdraadje kiezen. Is het alleen voor wat gesurf, mail of chat .. Dan is wifi weer lekker makkelijk :)

Suc6! ;)

Hallo.

Ik weet niet welke router je hebt maar als je het nieuwe draadloze modem router heb van ziggo, dan kan jedraadloos ook die snelheid halen,maar dan moet je netwerkkaart wel een n kaart zijn.
Als je netwerk kaart een g is dan lukt hget niet om 40 mb tehalen.
Ik heb hier een laptop van het merk samsung en daat zit een n kaart in.
Mijn vrouw en dochter hebben een toshiba en daat zit een g kaart in en die halen ook die 40 mb niet.
dus even na kijken of de router die 40mb ondersteund en of je net werk kaart die 40 mb ondersteund.

Groeten Cees.
we hebben er 2, 1 d-link gamers router jaartje oud denk ik ongeveer, en eentje die we inderdaad van ziggo gehad hebben,
de D-link staat boven, en de Ziggo router beneden, en laat ik nou net op de middenverdieping zitten :(,

en ik heb een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 1030 in mijn net anderhalve week oude laptopje, dus dat moet het probleem niet zijn,

bedankt voor je antwoord.

Laatst bewerkt:
Hallo, mogelijk valt het probleem te verhelpen door een ander kanaal te kiezen op de router, eentje waar minder verkeer of storing is. Of de drivers van de adapter te updaten. In plaats van een eventueel meegeleverd stuurprogramma kan je ook Windows zelf de WiFi adapter laten detecteren en installeren.

Hallo allemaal,

Ik zit met hetzelfde als de TS; de snelheid via WLAN is veel minder dan van LAN.

Betreft een UPC 50MB pakket met een draadloos modem Cisco EPC3925.
Hier zit een sticker op waarop staat dat hij automatisch (default) op 2.4 Ghz werkt.
Er staat ook dat er een 5Ghz optie is, heeft dat er iets mee te maken?
Bedraad meet ik 49,6 MBPs.

De USB adaptor is een "Wireless 150N 150MBps" (type NI-707518).
Draadloos meet ik de ene keer 17MBPs, de andere keer 26MBPs.
Overigens geinstalleer met de bijgeleverde software.

Toen ik net inlogde waren er in de buurt nog 2 modems, de ene op channel 11 en de ander op channel 1 net als de mijne.
Als ik het kanaal wil veranderen, dan moet ik dat denk ik in de modem doen... toch?

Is die Cisco modem wel geschikt voor 50MBPs draadloos?

Dank voor de reacties, en sorry wanneer ik de topic kaap, is niet mijn bedoeling " just hopping in" .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan