internet snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

magicn14

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2012
hallo,

ten eerste ik heb niet zo heel veel verstand van netwerk.
wij maken thuis gebruik van ziggo alles in 1 plus. dat is met 50 mbit/s
maar ik merk dat ik dat helemaal niet haal
ik heb het gevoel dat het aan de router ligt maar ik weet het niet zeker
http://www.speedtest.net/result/1933634033.png draadloos
http://www.speedtest.net/result/1931848638.png bedraad!!
dit zijn de scores die ik haal met speedtest.
op het moment gebruik ik een kabel maar wil liever weer draadloos gaan.
als ik download haal ik max ongeveer 1,7 mb/s maar de buren halen met het zelfde pakket duidelijk meer ongeveer 3,8 mb/s
iemand een oplossing hoe ik meer mbits kan halen
zelf gebruiken wij een linksys wireless g ofzoiets dat ding is iets van 5 jaar oud.
en regelmatig als er meerdere pc's aan staan die draadloos gebruiken valt het regelmatig weg.
iemand een oplossing hoe ik meer mbits kan halen?
gewoon een nieuwe router?
zo ja welke?
en is het makkelijk te installeren heb het zelf nog nooit gedaan?

met vriendelijke groet
magicn14

Wat zijn de snelheden in de veilige modus? Zelf heb ik 60 Mb kabel van UPC en met Speedtest haal ik dat ook. Het installeren van een router is ook niet zo moeilijk. Handleidingen hierover zijn er genoeg te vinden op internet.

hallo,

Ik zou je provider (ziggo) eens opbellen en hun de vraag voor leggen:)
Zij kunnen ook vanaf hun kant een aantal metingen uitvoeren:)

groetenn

Even een paar dingen. Heb je onlangs een nieuw modem van Ziggo gekregen?

En wireless G kan gewoon niet sneller. Je zult een nieuw accesspoint moeten kopen dat de N standaard ondersteund. Dat maakt natuurlijk alleen verschil als ook je laptop de N standaard ondersteund.

Hoi,
welke snelheid bereik je als je je pc rechtstreeks d.m.v. een kabel op het modem v.d. provider aansluit? Want dat is wat telt. Zelf heb ik een abbo bij Ziggo van 30 Mb met het nieuwste modem/router van Ziggo en ik haal die snelheid ook.
http://www.speedtest.net/result/1935974775.png
Die g/n standaard is alleen van belang v.h. thuisnetwerk en niet van belang voor je internetsnelheid. Je zou dan ook kabels van cat 6 of 6e moeten gebruiken en gigabit netwerkkaarten om v.d. snelheid (thuisnetwerk) te kunnen profiteren als je een router met de N-standaard hebt.

Laatst bewerkt:
hallo

wij hebben een paar weken geleden die nieuwe wifi modem gekregen de ubee evw3200. Maar nog niet aangesloten.
als ik die aansluit zal het dan gelijk beter worden.
Ik hoor veel verhalen dat de wifi van de evw3200 niet echt goed is en veel wegvalt weet iemand er wat van?
als ik dan nog niet de snelheid haal wat zou ik dan moeten doen.
graag wil ik met draadloos werken.
kan ik dan gewoon het beste een nieuwe/extra router kopen? (zoals welke router dan)

chrisiejjj in veilige modes haal ik misschien 1 mbit/s meer maar dat is nog steeds niet wat ze eigenlijk kunnen leveren

Laatst bewerkt:
Hoe lang zijn je kabels, en vooral, hoe lang ene welke kwaliteit en leeftijd heeft je coax kabel naar je modem? Wij hebben hier het zelfde abbo, en sinds ik de coax vervangen heb door een extra afgeschermde kabel, van max 1 meter is de snelheid die gehaald kan worden verdubbeld. Zowel over de kabel als over draadloos.

Het is gebruikelijk dat een draadloze verbinding minder snel is dan een bekabelde. Ook is inderdaad het gebruikte modem en het gebruikte router/switch/accesspoint van belang in de haalbare snelheid.

Een 5 jaar oude wireless G is inderdaad niet een optimale keuze, ze zijn niet heel erg krachtig, het kan inderdaad kloppen dat daardoor de verbinding weg valt als er veel apparaten tegelijk op komen. Welke aan te raden is, hangt af van je wensen, wat wil je, hoeveel apparaten, en je budget...

Wat er dus al duidelijk werd gezegd. Wireless G is niet sneller. Dus een nieuwe router kopen of de Ubee van Ziggo inzetten. De Ubee zul je ook wel moeten inzetten om de nieuwe Ziggo snelheden te kunnen halen. Probeer gewoon of de ingebouwde wireless je bevalt. Indien niet dan koop je alsng zelf een access point (en dus geen router).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan