Internet snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

KupCom

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Hallo allemaal,

Wij hebben bij KPN een abonnement tot 40 Mb/s download en tot 4 Mb/s upload (pakket standaard). Ik heb op diverse websites een speed-test gedaan en daaruit blijkt dat we heel wat verlies hebben qua snelheid, zowel download als upload. De download snelheid die we minimaal halen is slechts 5,44 Mb/s en de upload is slechts 0,77 Mb/s. Waar kan dit gigantisch verschil in zitten? We gebruiken amper kabel dus daar kan absoluut niet het verlies in zitten (misschien hooguit 50 meter, denk ongeveer 25 meter). Qua deze snelheden kunnen we net zo goed een abonnement goedkoper of overstappen naar een provider waar we wel waar voor ons geld krijgen.

Groet,
KupCom

Ik neem wel aan dat je met Kpn gebeld hebt zodat ze een modem check kunnen uitvoeren ?
Kan zijn dat er in het modem of de aansluiting naar jou huis iets niet klopt.
Wat je zelf kan proberen is een korter kabel proberen tussen je modem en pc.

Wat ik wel zie je abonnement bij kpn voor dat bedrag per maand kun je beter overstappen naar Ziggo als in een plus pakket dan heb je 60 MB donw en 6 Mb up dat krijg je ook daadwerkelijk bij ziggo heb dit pakket zelf al jaren en soms komt wel een voor dat ik meer download als met 60 MB soms wel met 70 mb

Laatst bewerkt:
"Wij hebben bij KPN een abonnement tot 40 Mb/s download en tot 4 Mb/s upload."
Je kunt dus maximaal de 40Mb up en 4Mb down krijgen.

Hoe ver zit je van de centrale? Dit heeft namelijk flinke impact op de snelheid.
Is dit draadloos of bedraad?
Welke kabels(CAT 5? CAT5e? CAT 6?) heb je liggen?
Gebruik je een modem/router van KPN of eigen?
Zijn er meerdere apparaten die gebruik maken van het internet gelijkertijd?

Laatst bewerkt:
We hebben net gebeld met KPN en wat blijkt... we hebben jaren betaald voor een niet bestaand abonnement. Komende maand worden we in het goedkoopste abonnement geplaatst omdat sneller internet toch niet mogelijk is (de centrale staat te ver van ons huis, de klantenservice medewerkster gaf aan ons door dat we +/- 5Mb/s download konden halen en dat klopt ook). Jaren hebben we ook te veel betaald, het is onbekend of we dat nog terug krijgen want daarover moet een andere afdeling beslissen.

Wij hadden dit eerst ook internet werdt niet hoger opgekrikt dan 2mb/s. Heb kpn gebeld en meneer gaf aan dat ik eerst alles uitgebreid moest testen met kabel zonder en dat het binnenshuis zat etc.. Nog niet gelukt weer opgebeld hierbij kreeg ik weer een meneer aan de lijn die vervolgens zij dat kpn een techniek ging gebruiken (weet de naam zo niet) waarbij er elke avond wanneer de normale mens ligt de slapen er geprobeerd wordt zoveel mogelijk pakketjes door de lijn te versturen. Mocht het aan de kabel liggen dan konden ze dat zien mocht het niet zo zijn krikt hij de snelheid automatisch op heel typisch. Dag 1 na het belletje hadden ongeveer 4 mb/s en 2 dagen later ineens 8 mb/s, wat we dus ook eigenlijk moesten krijgen. Wel zeer tevreden over deze handeling van KPN normaal gaat kpn niet zo goed en fantastisch met fracturen en klanten.

Dat is voor mij een bekend verhaal. Ik betaalde dus ook voor een snelheid die de KPN nooit waar kon maken. Onmiddelijk overgestapt naar Ziggo alles in een. Vele malen sneller en werkt wat mij betreft betrouwbaarder. Heb nog wel voor 3 maanden abonnementsgeld van KPN terug gekregen. Wat KPN doet is in mijn ogen pure diefstal

Ron

Hallo,

De 40mb die gemeld staat gaat om mbits. De speedtest websites en downloads worden gerekend met Mbytes ook wel megabytes. De snelheid die je krijgt is dus volkomen normaal.

mvg

jopi328

Jopi heeft helaas geen gelijk, de sleutel zit hem in het antwoord van Woutertjuh (alhoewel ik niet denk dat het interne netwerk bepalend is). Je hebt gewoon ADSL en dan ben je sterk afhankelijk van de afstand van het verdeelpunt (en het is een TOT snelheid). Enige wat je kunt doen is klagen bij KPN dat ze erg weinig snelheid leveren voor de prijs en dat je korting wil.

Wil je sneller internet? Dan zal je moeten overstappen op kabel of glasvezel.

Hallo,

De 40mb die gemeld staat gaat om mbits. De speedtest websites en downloads worden gerekend met Mbytes ook wel megabytes. De snelheid die je krijgt is dus volkomen normaal.

mvg

jopi328

Fout, Mb staat voor Mega bits en MB staat voor Mega Bytes

Jopi heeft helaas geen gelijk, de sleutel zit hem in het antwoord van Woutertjuh (alhoewel ik niet denk dat het interne netwerk bepalend is). Je hebt gewoon ADSL en dan ben je sterk afhankelijk van de afstand van het verdeelpunt (en het is een TOT snelheid). Enige wat je kunt doen is klagen bij KPN dat ze erg weinig snelheid leveren voor de prijs en dat je korting wil.

Wil je sneller internet? Dan zal je moeten overstappen op kabel of glasvezel.

Jij hebt gelijk, maar je bent een iets vergeten, de ruis die op de lijn kan zitten speelt ook een grote rol hierin.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan