Internet-snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lady42

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Als ik in C:\Documents and Settings\Administrator\Favorieten een internet-snelkoppeling aanklik dan krijg ik Bestand downloaden - Beveiligingswaarschuwing. Als ik dan op openen klik dan duurt het een paar seconden en dan krijg ik wéér die Beveiligingswaarschuwing.
Ik heb alle waarschuwingen in het beveiligingscentrum al uitgeschakeld en ik heb in mapopties al een nieuwe connectie gemaakt, maar het maakt allemaal niets uit wat ik doe. Momenteel ben ik bezig met grote schoonmaak. Malwarebytes heeft niets gevonden. Nou kan ik natuurlijk terug gaan een eerder Herstelpunt, maar dan raak ik misschien andere belangrijke dingen kwijt. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Het veranderd niets. Als ik in IE6 zelf iets aan klik in favorieten dan openen ze wél probleemloos. Ik gebruik trouwens voornamelijk Chrome en af en toe IE6, maar ik wil ze ook in C:\Documents and Settings\Administrator\Favorieten en dat heeft ook altijd gewoon gekunt, maar gisteren kwam ik er achter dat dat ineens niet meer wil.

Nee helpt ook niet. Vaak is de oplossing zo simpel dat(bijna) niemand het ziet en dat met dit probleem ook wel zo zijn. Alleen weet ik het nu even niet meer.

Is uw Windows wel up to date? IE6 wordt al een tijdje niet meer ondersteund. Ook al gebruikt u deze browser niet meer zo vaak, is het wel aan te raden om deze te updaten. Voor Windows XP kunt u Internet Explorer 8 installeren.

Zijn de andere onderdelen van het besturingssysteem wel up to date? Dus SP3 voor Windows XP en alle andere Windows updates?

Windows is helemaal up to date. Ik vind IE7 en 8 vervelende browsers en daarom gebruik ik die niet. Ook SP3 staat er op.
Waarom dat die internet snelkoppelingen het ineens niet meer doen vanuit de map is een groot raadsel. Ze deden het altijd!

Ik heb al een aantal geprobeerd om een bestand te uploaden, maar dik weet niet of dat nu gelukt is.

file:///D:/Computer/Foutmeldingen/Beveilingingswaarschuwing.JPG

Ik ben altijd uiterst voorzichtig met het verwijderen van iets. Als ik niet precies weet wat het is dan verwijder ik het niet. Nooit problemen mee gehad.

Update: Niet gelukt dus, als iemand mij even kan uitleggen waarom dat het niet wil, want het bestand dat ik wilde uploaden is maar 23 kb, maar als ik klik op uploaden dan gebeurt er helemaal niets.

Laatst bewerkt:
Scan dat jpg bestand eens en eens kijken wat er dan voor melding komt.

Daarna zet je even je virusscanner uit en probeer het dan eens te openen.

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom ik dat jpg bestand moet scannen, want dat is de melding die ik krijg als ik een internet-snelkoppeling probeer te openen. Mijn pc zitten helemaal geen virussen of andere malware.

Doet ie die Beveiligingswaarschuwing alleen in Internet Explorer weergeven of ook als je de pagina opent met Chrome?

Nee en dat heb ik mijn eerste vraag al duidelijk aangegeven. Ik krijg alleen deze waarschuwing als ik vanuit de map C:\Documents and Settings\Administrator\Favorieten een internet-snelkoppeling probeer te openen, dus niet als ik al IE6 of Chrome of welke andere browser dan ook zit. Als ik in IE of Chrome zit en van daar uit open dan werkt het feilloos. Het werkte tot voor kort van uit de map C:\Documents and Settings\Administrator\Favorieten een internet-snelkoppeling ook altijd en ineens niet meer.

Nee ik bedoel als je hem nu opent vanuit Favorieten met IE krijg je zo een beveiligingswaarschuwing. Maar krijg je die melding ook als je hem vanuit Favorieten opent met Chrome door middel van met de rechtermuisknop op het bestandje te klikken --> openen met --> Programma kiezen en dan Chrome aanvinken?

Die mogelijk is er ook niet. er staat alleen openen, maar geen Openen met .......

Hallo Lady.
Het wilt niet echt vlotten. Tja gokje kan dit.

Controleer of ze misschien Alleen-Lezen gemarkeerd zijn (via rechtsklik - eigenschappen)

De map stond idd deels op Alleen-Lezen, maar ook dat lost het probleem niet op. Wat nu?

lady42
file:///D:/Computer/Foutmeldingen/Beveilingingswaarschuwing.JPG

Jij opent hier een snelkoppeling naar een bestand dat opgeslagen is op je eigen computer. Het .jpg bestand moet ergens opgeslagen zoals phtobucket , en hiervan moet je de juiste link plaatsen.

image.php

Hier ook eens gaan lezen.

http://support.microsoft.com/kb/925014/nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan