internet soms heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlotruck

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2010
Hallo,

Ik heb het duurste pakket van Ziggo alles in 1, waarin 120mb/s aangeboden wordt. Natuurlijk weet ik dat dit nooit haalbaar is als huishouden.

Soms, als ik alleen thuis ben, heb ik erg snel internet, als ik boven zit, via wifi als de router beneden staat. Als er iemand anders thuis is, en gebruikt de smartphone, ipad en laptop, daalt natuurlijk mijn internetsnelheid. Dan kan ik geeneens op google.

Het rare is, dat als ik alleen thuis ben, en ik snel internet heb (youtube filmpjes in full hd zijn binnen 1 seconden volledig geladen), soms mijn internetsnelheid wegzakt tot bijna niks. Het lijkt wel of iemand of iets op mijn netwerk zit. Ik verander vaak mijn wifi-wachtwoord.
Het systeem, zoals het hier is aangelegd, is een beetje vaag om uit te leggen. Ik zal zo een afbeelding uploaden als plattegrond.

Wat ik geprobeerd heb:
- ww veranderen
- scannen op spyware/adware/malware
- scannen op virussen enz.
- alle apparatuur in huis dat internet gebruikt van het stroom afgesloten.
- speedtest gedaan

Mijn software:
- Norton 360 v4.0
- TuneUp Utilities 2011
- Malware Anti-Malware-bytes

Ik heb een router, dat is de: Netgear WG614v6.
Alvast bedankt, ik upload zo een plaatje. Momentje aub.

Laatst bewerkt:
windows geeft aan dat het signaal uitstekend is, heb altijd 5 vd 5 strepen als ik een snelle verbinding heb.

Zelfde probleem met 40mb/s abbo net aangegaan. Doet ie het voor 5 minuten met 30 mb/s op speedtest en dan doet ie paar minuten later ineens 0.5-0,1 mb/s. Youtube filmpjes laden lukt dan niet en google laden duurt rond de 20 seconden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan