Internet soms traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmanes

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2010
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht en nu die aangesloten is op het netwerk word het internet af en toe super super traag (hij valt volledig weg).
zodra ik de netwerkadapter van de nieuwe laptop uitschakel is het internet op alle andere pcs meteen terug.
ook als ik het mac-address in router blokkeer gebeurt dit niet meer.
zelf dacht ik dat het misschien aan de driver of een virus kon liggen...
maar omdat de laptop pas net nieuw is zou dit toch niet mogen?

alvast bedankt :)

hoever zit je van je router af? Waar heb je je router geplaatst? Heb je nog andere draadloze apparaten op je netwerk?

De afstand van de router heeft er niets mee te maken, toen ik er vlak naast zat was er nog geen verschil.
op het netwerk zit: een bekabelde pc, paar mobieltjes en 3 laptops waarbij allemaal het internet uitvalt door die ene laptop en zodra ik van die laptop het internet uitzet werkt het overal meteen weer.

probeer eens die ene laptop aan te sluiten en dan een andere computer er af te halen als je dan weer internet hebt denk ik dat de router overbelast raakt

zodra het probleem er weer is zal ik het proberen, heb er vandaag nog geen last van gehad.

Ik heb het net geprobeert zonder resultaat... het ligt dus echt aan de nieuwe laptop.
een idee wat het zou kunnen zijn?

staat er een antivirus op? Indien niet installeer er dan één en laat hem direct scannen.
P.S. en mocht er Microsoft Security essentials opstaan, gooi die er zeker af en vervang dit door een Antivirus die beter werkt.
En als het een merklaptop is, staat er vaak veel bloathware op (overbodige software). Misschien zit er daar iets tss dat je bandbreedte opvreet?
Welke internet router heb je trouwens (merk en exact type)?

Ja er staat Avast op en die heeft een volledige scan gedaan en heeft niets gevonden.
het merk van de laptop is Dell en volgensmij staat er geen software op die veel bandbreedte gebruikt.
de router die ik heb is de 300N gigabit router van sitecom (met de nieuwste firmware): http://www.sitecom.com/wireless-gigabit-router-300n-xr/p/659

P.S.: ik heb trouwens de laptop met QoS een limiet van 5 mb gegeven wat het probleem ook niet oploste (mijn abbonoment geeft 60 mb, was 25 maar omdat ik dacht dat dit het probleem zou oplossen heb ik het naar 60 geupgrade)

alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
DAt QoS verhaal snap ik niet echt. Ik dacht dat dit meer op applicatie niveau was? Er staat ook niet veel over in de manual trouwens.
1/Kan je iets zien in de logs vd router op het moment dat je Internet connectie eruit gaat?
2/Doet hetzelfde probleem zich ook voor als je die Dell dmv een kabel op de router hangt? Schakel dan wel de draadloze adapter eerst uit.
3/ Zit er nog een andere router tss de Sitecom en je internet aansluiting?

in het log staat dit gespamd:
Feb 16 18:28:56 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.103
Feb 16 18:28:41 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.103
Feb 16 18:28:36 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.103
Feb 16 18:28:10 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.103
Feb 16 18:27:57 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.103
Feb 16 18:27:41 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.103
Feb 16 18:27:27 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.103
Feb 16 18:27:24 [SYSTEM]: DHCP Server, Sending ACK of 192.168.0.103

(192.168.0.103 is de probleem laptop)

2. dit kan ik nu niet testen zal ik morgen doen
3. ja er zit een router/modem van UPC tussen, maar voordat ik dit nieuwe abbonoment nam zat er een normale modem tussen en was dit probleem er ook.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan