Internet start niet automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Beste Helpmij'ers,

Wanneer ik mijn computer opstart gaat 9/10 keer het draadloze internet niet vanzelf aan. Ik blijf dan 2 schermpjes met een rood kruisje houden. Ik heb 'automatisch verbinden' en 'voorkeursnetwerk' aan staan.

Wanneer ik het netwerk probeer te herstellen zegt hij dat het onbekend is en door een gebruikershandeling kan komen. Maar wanneer ik het draadloze netwerk uitschakel en weer inschakel heb ik binnen een paar seconden verbinding.

Ik draaid vista premium.

Alvast bedankt,

Rick

Zendt de router zijn SSID uit?

Ja, alles werkt gewoon en alles is prima geconfigureerd (heb het vaker gedaan), maar op 1 of andere manier vindt de pc het soms niet nodig om verbinding te maken.

Ik heb er nu al 2 dagen geen last meer van gehad. Maar het kan morgen zo weer zo zijn :confused:

Mooi....en XP of Vista..maakt denk ik niet veel uit.
Maar....als je het echt goed wil uittesten moet je ze wel BEIDE eerst verwijderen, dan computer opnieuw opstarten en maar EEN configureren.

Sukses, Ed

Mooi....en XP of Vista..maakt denk ik niet veel uit.
Maar....als je het echt goed wil uittesten moet je ze wel BEIDE eerst verwijderen, dan computer opnieuw opstarten en maar EEN configureren.

Sukses, Ed

Ik ga het morgen eens proberen, hopelijk krijg ik geen gezeur dat ik opeens geen verbinding meer kan maken :P

Het uitschakelen van de LAN verbinding had geen effect.

De vraag is opgelost, ik heb 2 dingen gedaan.

Eerst heb de router gereset naar de fabrieksinstellingen. Toen bleek het nog niet te werken. Toen heb ik de verlengkabel (die als hub gezien werd) voor het usb ontvangerstickje verwijderd en er een andere normale usb verlengkabel in gedaan. En toen ging het opeens prima.

Dus ik weet niet precies wat het probleem was maar zo is het wel opgelost.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan