internet storing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calimero

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2010
Ik heb een bbox2 van belgacom ( Internet , router , modem , wifi )
De bbox2 is verbonden met een hp - switch die vervolgens
8 pc's verbinding biedt met internet.
Daarnaast hebben we 2 wifi netwerkprinters ( 1 canon allinone en 1 samsung clx3185 )

De internetverbinding wordt enkele keren per dag ( 5x ) verbroken.
De bbox2 is al enkele keren vervangen door Belgacom monteur.
De bekabeling is ook gecontroleerd.

Vraag ; zou het wifi signaal van de wifi printer(s) steeds voor de internet -storing zorgen ? Ze staan op ongeveer 3 a 4 meter van de bbox2.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Kan ik het wifi signaal van de printers , of de bbox2 op een ander kanaal instellen ?

Alle suggesties welkom.
Bijvoorbaat dank.

Als het een lokaal probleem zou zijn dan zouden ze de bbox niet vervangen hebben (of max. 1 keer).
Contact opnemen met Belgacom dat ze je lijn een tijdje in de gaten houden (lijnmeting + (evt.) extra controle op de DSLAM apparatuur in de wijkcentrale).

Overigens kan ik me 2 problemen voorstellen die wél lokaal zijn (combinaties zijn mogelijk):
a. ADSL splitter kapot
b. ADSL splitter achter een apparaat dat ((telefoon)lijn-)storingen kan veroorzaken, zoals een alarminstallatie.

M.b.t. b.: Bij een klant van ons zat de telefooncentrale vóór de splitter. Bij deze klant viel de Internet-lijn weg als door de klant (analoog) gebeld werd(!)
Hoewel de installateur van de alarminstallatie ook geweest is en beweert dat het niet aan de alarmcentrale lag hebben we in de meterkast de splitter aangebracht (dus vóór de telefooncentrale) en daarna geen problemen meer gehad.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan