internet surfen juist trage na uprgade van 1mb/s naar 4mb/s

Status
Niet open voor verdere reacties.

sharko

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Berichten
8
internet surfen juist trager na upgrade van 1mb/s naar 4mb/s

Ik heb draadloos adsl van Het Net in cominatie met een speedtouch 716 v5 wl. Het heeft altijd voldoende snel en betrouwbaar gewerkt totdat ik werd gestrikt voor een snellere verbinding, alleen laden pagina's nu trager i.p.v. sneller . Tevens rond dezelfde tijd van AVG 7.5 naar 8.0 geswitched. Helpdesk Het Net liet me een online speedtest doen en zegt dat meer dan 1mb/s betekent dat de verbinding goed is, ook al is dit soms minder of net 1,5 mb/s. Heeft iemand a.u.b. advies? Dank, Sharko.
 
Laatst bewerkt:
Zal liggen aan de zgn. Linkscanner in AVG 8.0

Rechtsklik op het icoontje van AVG 8.0 in je systeemvak, en kies Open AVG User Interface
Tools -> Advanced Settings -> Linkscanner -> vink uit: Enable AVG Search-shield en druk op Ok
Start je browser opnieuw, en kijk of het nu sneller werkt.

PS: Je AVG Icoontje zal na het uitschakelen van Linkscanner wel altijd een rood uitroepteken weergeven op het icoontje in het systeemvak, dat heb ik hier ook.

Tijs.
 
Hoi Tijs, bedankt voor de info. Dit had ik zelf ook al geprobeerd via aanklikken van Search Shield in de AVG toolbar, het heeft helaas geen effect. Ik ben niet super op computergebied, ik leeg regelmatig mijn tijdelijke internetbestanden map en doe schijfopruiming en defragmentatie. Nog een tipje? Gr. Marco
 
Dus bij jou is momenteel het AVG icoontje ook met een rood uitroepteken? Uit je verhaal haal ik niet echt of je precies dezelfde stappen die ik aangaf zelf eerder had genomen of niet.

Als inderdaad het rode uitroepteken en surfen nog steeds traag:
(Internet Explorer 6 en 7)
Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl
Ga naar tabblad Verbindingen
Meld ons wat daar allemaal staat. In ieder geval moet jij activeren: Nooit een verbinding kiezen.
Daarnaast heb je onder het LAN-instellingen knopje nog een aantal opties die je uit kunt/moet uitschakelen. Onhoud even wat daar stond, en vink alles uit.

Hopelijk levert dit iets op.

Tijs.
 
Sorry voor de late reactie, ik had eerder niet dezelfde stappen ondernomen die je had uitgelegd maar heb dat wel gedaan direct nadat ik je respons heb gelezen. Er staat een rood uitroeptekenblokje in het AVG icoontje. Zoals ik al zei is dit ook mogelijk via de AVG toolbar, als je die hebt gedownload, je kan dan met één klik de surfscanner in/uitschakelen. Ook nadat ik je advies had opgevolgd gaat het nog traag, vooral als je na een uur veel verschillende pagina's hebt geopend, bijvoorbeeld hotelltje zoeken en foto's etc. bekijken. Dan duurt het soms 10-15 sec. na aanklikken voor het volgende scherm opent( op dezelfde site welteverstaan). De instellingen onder tabblad verbindingen:
"Nooit een verbinding kiezen" is aangekozen, de andere twee opties zijn niet aangekozen.
Onder LAN instellingen stond als enige aangevinkt "instellingen van internet explorer automatisch overnemen", deze heb ik nu uitgevinkt.Ik ga het weer proberen en laat het na enkele dagen weer weten, heb dan een betere indicatie.
Wederom bedankt,
Marco.
 
Ik heb nog geen verschil gemerkt sinds vorige week. wat me ook opvalt is dat het lang duurt voordat mijn startpagina (google) geladen is, soms 10 seconden.
Als ik bijv. naar HetNet.nl ga dan laadt de pagina in delen i.p.v. in een keer alles op het scherm te gooien, dit ook bij sommige andere pagina's. Ik voel er veel voor om AVG 8.0 te un-installen en dan zien hoe het gaat, op "veilige" pagina's. Indien in orde dan weer opnieuw installeren via de Grisoft website, of download.com. Alternatief een ander antivirus programma, klinkt dit verstandig om te proberen? Alvast bedankt...
 
Ikzelf gebruik/ken geen variant die ook zo 'licht' is als AVG, maar ik hoor wel eens van Avira AntiVir en Avast Home Edition

Ik denk overigens niet het helpt om AVG te deïnstalleren, maar proberen kan natuurlijk altijd.

Succes,

Tijs.
 
Doe eens een test op BBNed met 100 mb laden en kijk eens welke processen allemaal op je computer draaien.
 
sorry, wegens omstandigheden mijn eigen p.c. bijna niet gebruikt de laatste maanden. Upsidaisy, ik heb op de site van BBned gekeken maar kan geen 100mb laden mogelijkheid vinden, kun je me uitleggen hoe ik dat doe en hoe ik deze processen kan bekijken, kan dit in taakbeheer?
 
resultaat van de test: overdrachtssnelheid 346kb/sec

cpu van actieve systemen: iexplore.exe 12, prismsvr.exe 03, system 03, soms taskmgr.exe 03, soms csrss.exe 03.

Alle andere aplicaties had ik afgesloten, er waren 24 gebruikers de test aan het uitvoeren gelijk met mij.
 
Tjsa, het testen van de verbinding naar een andere dan je eigen provider heeft in zoverre zin, dat je daarmee een indicatie zou kunnen krijgen of bij de overgang van je eigen provider naar die andere provider misschien vertragingen optreden.

Dat lijkt het geval te zijn, want 348 KB/s is natuurlijk een stuk slechter dan die 1 MB /s die je blijkbaar bij HetNet zelf haalt.

Daarmee is voor jou de kous af, denk ik, want jij kunt de provider niet dwingen om snellere verbindingen met andere providers te regelen.

Wél blijft het vreemd dat de website van HetNet ook traag is. Ik neem toch wel aan dat
1. Er geen andere gebruikers op je (draadloze of bedrade) netwerk zitten die zitten te downloaden.
2. Jij ook zelf geen programma hebt draaien waarmee gedownload wordt.
3. Je een bedrade verbinding gebruikt, en geen draadloze, want draadloze verbindingen kunnen gestoord worden door (o.a.) draadloze netwerken in jouw buurt.

Waar je nog naar zou kunnen kijken is of er misschien een of ander 'fout' programma op je pc is geland. Dat zou je onder anderen kunnen checken met
1. SuperAntiSpyware
2. MalwareBytes Antimalware

Verder denk ik niet dat we hier iets aan je probleem kunnen doen.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb een draadloze verbinding, via serienummer van modum ( Thomson Speedtouch 716 v5 WL) gekoppeld aan de pc, dit zou voldoende beveiligd moeten zijn volgens KPN:).
Als ik een speedtest doe bij BBned dan geeft die 1832 kbps aan. De overdrachtsnelheid zag ik in tijdens het downloaden van het 100 mb bestand.

In elk geval bedankt voor jullie tijd en input, het lijkt me verstandig een p.c. dokter te laten komen, anders blijf ik er mee klooien.

Ik zal mezelf afmelden en jullie niet langer lastigvallen.

Vriendelijke groet en bedankt, succes met hulp bieden aan de andere patienten.

Sharko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan