• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Internet tabel in excel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
@hanskraan

Je hoeft niets te doen: je opent het bestand en het aktualiseert vanzelf alle gegevens.
 
SNB: Ik snap helemaal niets van je laatste mededeling. misschien kan je wat uitvoeriger antwoorden
 
Heb je het bestand al geopend? En wat begrijp je niet? Werkt prima in XL-2007 en XL-2016. De dataverbinding wordt gemaakt met IEX.
 
Laatst bewerkt:
Als je bedoelt of ik bestand __Koersen.xlsb‎ heb geopend dan is het antwoord ja, echter als ik de procedure volg om via Externe gegevens ophalen -> Van Web op te halen en ik vul de het adres van de IEX site in in de adresbalk dan verschijn onmiddellijk de foutmelding "Fout opgetreden in het script op deze pagina". Bij klikken op Ja verschijnt er nieuwe foutmelding. Kortom ik moet totaal 12 keer op Ja klikken en dan blijven ze weg.Vervolgens klik ik op het gele pijltje en daarna op importeren. De koersen worden dan wel opgehaald en netjes in het Excel blad gezet. Tot zover lijkt het wel goed te gaan maar het feit dat 12 keer de foutmelding weg moet klikken bevalt mij niet Daarom ben ik niet tevreden met de oplossing. Is er nog iets anders wat ik kan doen om van die foutmeldingen af te komen?
 
Office updaten naar een hogere versie.
De oorzaak is de verouderde IE functionaliteit in Office 2007.
 
In #6 heb ik laten zien dat het bij mij in Office 2016 zonder enig probleem werkt.
 
Met Xl-2007 heb ik geen enkel probleem om het bestand __Koersen.xlsb‎ te openen. De gegevens worden direct ingeladen. De hele procedure van het ophalen via Web hoeft niet eens doorlopen te worden. In de bijlage een bestandje dat gemaakt is in XL-2007. De eerste keer is het inderdaad een keer of 12 op ja klikken vervolgens wordt alles 'netjes' geladen. Na het opslaan en sluiten en vervolgens weer openen hoef ik verder niets te doen.
 

Bijlagen

  • Koersen.xlsx
    18,4 KB · Weergaven: 24
  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    21,8 KB · Weergaven: 55
De suggestie in #28 heb ik opgevolgd en hiermede kan ik zeer goed uit de voeten. Het feit dat updaten niet via de kop Van Web nodig is sprak mij aan en ga ik zo ook uitvoeren. Ik beschouw hiermede het probleem als opgelost en sluit de draad. De moderatoren worden bedankt voor hun ondersteuning.
 
De suggestie in #28 stond al in #21

Moderatoren ??:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan