internet te sloom gewoon!

Status
Niet open voor verdere reacties.

luckyking

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Berichten
39
Hallo,
ik heb een probleem met me internet.
het is gewoon te sloom voor woorden.
ik heb Tele2 10MB.
er zitten 2 pc aangesloten.
alle firewall staan uit.
en poorten staan open.
alleen ik heb internet kabel die wel al wat oud is..
ligt het hier misschien aan?
en het stoort me mateloos dat..
zou iemand me alsjeblieft kunnen helpen?

Groeten Lucky
 
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Leen er desnoods even 1 bij de buren. Is internet daarna wel ok, dan is er inderdaad iets mis met de kabel.

Heb je toevallig downloads lopen terwijl je internet? Want dat vreet ook bandbreedte.
 
Heb je al een andere kabel geprobeerd? Leen er desnoods even 1 bij de buren. Is internet daarna wel ok, dan is er inderdaad iets mis met de kabel.

Heb je toevallig downloads lopen terwijl je internet? Want dat vreet ook bandbreedte.


Ja ik heb nu een andere kabel geprobeerd maar nog steeds niks.
maar zodra de andere pc aan gaat. dan schiet het downloaden van 30Kb (wat overig al heel weinig is. naar 3KB.. en dat snap ik niet helemaal.
en ik heb het nu over downloaden en online gamen.
internet is ook trager maar daar valt mee te leven.
en de eigenaar van de andere pc is niet zo vriendelijk en eeb beetje ego om er iets aan te willen doen..
maar als ik 10MB heb en ik download b.v. iets van microsoft site af. dan download ik het met miss tussen de 20 a 60 KB en heeeeeeeeeel soms dan downlaod ik met 1 MB maar dat is 1 x in je jaar ofso:(
 
Wat doen ze dan op die andere pc want die gebruikt dus je totale bandbreedte ?!
 
Wat doen ze dan op die andere pc want die gebruikt dus je totale bandbreedte ?!


Ja downloaden maar normaal zou het dan gewoon 50-50 zijn ofso?
en zoniet hoe kan ik dat dan opzetten zodat we allebij even veel hebben?

Groeten Lucky
 
die andere pc's moeten hun downloads even stoppen... even zorgen dat u de totale bandbreedte heeft. vergeet niet, u betaald voor 10mbit, niet 10mbyte
zoek maar eens op wikipedia hoe dit zit.

Tele2 heeft als vuistregel dat 1mbit 1000kbit is terwijl dit eigenlijk 1024kbit is.

Verder even proberen test bestandje van www2.tele2.nl/100mb.bin te downloaden kijken snelheid u dan haalt (zonder dat er andere pc's het internet belasten).
indien dit rond de 600kb/sec komt is dit goed.

10mbit (plusminus 1,2mb/sec) is de maximale snelheid die u zou kunnen halen.
variabel behoort het te liggen tussen de 4 en 10mbit

maar ook de snelheid en locaties van de site's spelen een factor op uw snelheid.


Als u gewoon even kijkt hoe de snelheid met dat bestandje is, en het is slecht
ook na een modem reset
en uw lijn van de modem naar het punt waar uw lijnhet huis binnen komt niet langer is dan 2meter, bel dan even met tele2 (0900 - 241 1602) en hen zullen u verder helpen.

Ze zullen deels dezelfde stappen met u ondernemen als ik net deed (kabel controle, modem reset e.d.). Hen zullen ook met u de ip instellingen doorlopen.

Indien ze er niet uit komen zullen ze dit keurig door zetten naar de 2e lijn technische dienst en ze starten een lijnmeting.
Dan binnen een week zullen ze u terug bellen, en in 99,8% van de gevallen is het dan wel op te lossen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan