Internet Telefonie vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
567
Goeiedag,

ik ben eigenlijk op zoek naar een antwoord op mijn vraag,
ik heb gezocht op bijv Google en heb niet kunnen vinden.
Misschien moet ik het op een andere manier gaan zoeken.

ik heb bijv gezocht op: Telefonie over internet bits verzenden pakketjes

Dit is mijn vraag:

Telefonie over internet? Hoe wordt er voor gezorgd dat alle bits verzonden in aparte pakketjes weer in dezelfde volgorde bij de ontvanger worden afgespeeld?

kan iemand mij misschien helpen of een beetje op weg helpen met hoe/waar ik het antwoord zou kunnen vinden?!

alvast bedankt.
 
Telefonie via internet, wordt tegenwoordig grotendeels ook wel VOIP genoemd (Staat voor Voice over IP).

Als je in Google op VOIP zoekt, zal je er veel over vinden.

Wat specifieker op je vraag ingaande.

De term VOIP geeft het al een beetje aan, er wordt gebruik gemaakt van IP. Het protocol achter IP is TCP/IP.

Kort maar krachtig, wordt je telefonie voice dus op dezelfde manier getransporteerd als je andere data packets.

Mocht je je daar nog in willen verdiepen, dan ga ik dat niet hier uitleggen. Het internet zou het hedendaagse internet niet zijn, als daar al niet informatie over beschikbaar zou zijn. En dat is er. Ik heb wat vonden op http://kurtkoenig.homeunix.net/ . Als je in zijn CV naar onderen scrolled heb je daar een link bij "Diverse projecten" en dan "Presentatie: TCP/IP en het OSI model". Ik kon de directe link helaas niet direct hier plaatsen.

Succes.
 
Hej ja harstikke top, kom ik in ieder geval weer iets verder heel erg bedankt hoor.

(verdere reacties zijn nog steeds welkom hoor)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan