Internet traag door installatie repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob4512

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2014
Hallo,

Wij hebben vorige week 2 repeaters aangeschaft. Na een ietwat moeilijke installatie werkten ze allebei.
Toen wij het op de telefoon gingen uitproberen, bleek de wifi weg te vallen of wel verbinding te hebben maar geen internet.
Na een reset van de router is dit enigszins verholpen.
Het internet is nu wel heel erg traag.... Speedtest geeft 1.2 mb/s aan terwijl dit vroeger 5 mb/s was.
Kan nu niet eens meer facebook updaten als voorbeeld. Dat duurt veeeel ste lang....
Als ik via de router een LAN verbinding trek, is het internet wel snel genoeg.
Nu is mijn vraag dus: Hoe kan ik de verbinding sneller maken?
Komt dit misschien door 2 dezelfde routers???

M.v.gr.,
bob4512

Laatst bewerkt:
Hallo Bob een van de oorzaken kan zijn.
Bijna alle range extenders hebben een fundamentele beperking:

Ze halveren ruwweg de draadloze snelheid van de router, omdat ze in de regel ver van de bron staan (de router) en ze meestal niet tegelijk kunnen ontvangen en versturen.

Deze oplossing is daarom geschikt voor gewoon internetgebruik, maar niet om grote bestanden snel te kunnen binnenhalen. De snelheid volstaat om tv te kijken via uitzendinggemist en de tv-apps van de digitale tv-providers. Staat dat op de verpakking, handleiding.

Plaats de router eens buiten de meterkast en meet het verschil. Plaats de router ook eens wat hoger; de radiostralen hebben dan mogelijk minder obstakels. Ligt de router plat, zet hem dan eens rechtop en draai de antennes in andere posities als deze antennes extern zijn. Het kan echt verschil maken en je kunt dat zelf eenvoudig vaststellen. Je kunt de router ook in een andere (meer centrale) kamer opstellen, maar dat betekent wel kabels verlengen en doortrekken.

Zorg zelf dat de pc bij het starten niet onnodig veel programma's laadt. Denk aan p2p-programma's (peer-to-peernetwerk) of Skype. Zie de instellingen in deze software. Zorg ook dat er niet meerdere virusscanners en firewalls tegelijk geladen zijn.

Een oudere pc geeft ook een trage internetervaring. Zeker een pc met te weinig intern geheugen. Met minder dan 1 GB is Windows XP traag en Windows Vista en Windows 7 hebben minimaal 2 GB nodig. Dit zijn zo wat dingetjes. Succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan