Internet traag door router?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rhye
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rhye

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Hallo allemaal,

De draadloze verbinding van mijn laptop met internet verloopt via een router (3com), verbonden met een modem (zyxel).
Nu is de laatset tijd mijn internetverbinding nogal traag.
Als ik inlog op de router en het log controleer zie ik dat deze om de 8 seconden dezelfde handeling verricht:

01 day(s) 00 hour(s) 21 min(s) 57 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
01 day(s) 00 hour(s) 22 min(s) 05 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
01 day(s) 00 hour(s) 22 min(s) 13 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
01 day(s) 00 hour(s) 22 min(s) 21 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
01 day(s) 00 hour(s) 22 min(s) 29 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
01 day(s) 00 hour(s) 22 min(s) 37 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
01 day(s) 00 hour(s) 22 min(s) 45 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
01 day(s) 00 hour(s) 22 min(s) 53 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
01 day(s) 00 hour(s) 23 min(s) 01 sec(s) after system power on : PPPoE sending PADI
enz.

Kan iemand me vertellen wat dit betekent en of dit mijn trage internet veroorzaakt?
Oh ja, een oplossing zou dan natuurlijk ook op prijs gesteld worden.
Alvast bedankt.

Rhye

Laatst bewerkt:
few more tips,
1. Uncheck the 'Auto Reconnect" option of the PPPoE Settings.
2. Change the MTU to 1440.
if the above tips doesn't seem to work, then it's time to call the SMC Techsupport.
Bron: Inmuck
probeer de tips eens.

Ik heb de instellingen van m'n router een paar keer binnenstebuiten gekeerd, maar kan beide opties helaas niet terugvinden.
Ik gebruik een 3Com Wireless 11g Cable/DSL Gateway. Misschien dat iemand deze ook heeft en weet waar ik moet zoeken?

bekabeling ?? cad6 staat op de kabel gedrukt (afgeschermde kabel tegen invloeden van buitenaf)
heb je lichtjes op je router zoja wat doen ze (internet)
uittrekken en terug insteken kan een oplossing zijn bij sommigen Omdat de interne router beschikbare kanalen onthoud als er te veel storing is worden bepaalde kanalen uitgeschakeld ook als de storing kortstondig is het terug inschakel hangt van modem to modem af. let op geen defasering ring wat sommige elektronicusen zouden proberen(is hoge freqenties te benadelen en internet is nu net de hoger freqwentie op de kabel).

toch geen nieuwe router zeker , een goede is DSL-2740B DSL+2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan