Recent heb ik een wireless netwerk gemaakt met 3Com OfficeConnect Router (3CRWER 100-75) en Sweex Modem.
De PC (Vista) is met kabel verbonden met de Router, de laptop Wireless met 3ComOfficeConnect 54 Mbps 11g Compact USB Adapter. Er moet nog een PDA met WiFi verbonden worden met het netwerk.
Het is nog niet gelukt om de data van de beide computers via het netwerk te kunnen uitwisselen (waar is de informatie hoe je dat moet instellen in ‘gewone mensen taal’ te vinden ?). Internet werkte aanvankelijk op beide computers prima, op normale snelheid.
Na 2 weken is Internet enorm traag geworden en kan soms opgeroepen pagina’s niet meer openen. Op de laptop (wireless) gaat (soms) dat beter. E-mail ophalen (PC) lukt vaak ook niet meer in een keer. Als je dan de instellingen van de Router en het Modem controleert blijken die NIET gewijzigd te zijn dus zou alles normaal moeten werken.
Ik heb inmiddels ATF Cleaner gedraaid, CCCleaner, AdAware en Spybot S&D, EWIDO en AVG 7.5 virusscanner met laatste update een volledige scan laten doen, HitmanPro gedraaid enzvoort.
Vraag: kan iemand van jullie in onderstaande Hijack log ontdekken waarom Internet zo beroerd werkt ?
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 (veilge modus)
Scan saved at 13:16:39, on 13-2-2008
Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16609)
Boot mode: Safe mode with network support
Waar zou het aan kunnen liggen ?
grt
wmuller
De PC (Vista) is met kabel verbonden met de Router, de laptop Wireless met 3ComOfficeConnect 54 Mbps 11g Compact USB Adapter. Er moet nog een PDA met WiFi verbonden worden met het netwerk.
Het is nog niet gelukt om de data van de beide computers via het netwerk te kunnen uitwisselen (waar is de informatie hoe je dat moet instellen in ‘gewone mensen taal’ te vinden ?). Internet werkte aanvankelijk op beide computers prima, op normale snelheid.
Na 2 weken is Internet enorm traag geworden en kan soms opgeroepen pagina’s niet meer openen. Op de laptop (wireless) gaat (soms) dat beter. E-mail ophalen (PC) lukt vaak ook niet meer in een keer. Als je dan de instellingen van de Router en het Modem controleert blijken die NIET gewijzigd te zijn dus zou alles normaal moeten werken.
Ik heb inmiddels ATF Cleaner gedraaid, CCCleaner, AdAware en Spybot S&D, EWIDO en AVG 7.5 virusscanner met laatste update een volledige scan laten doen, HitmanPro gedraaid enzvoort.
Vraag: kan iemand van jullie in onderstaande Hijack log ontdekken waarom Internet zo beroerd werkt ?
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 (veilge modus)
Scan saved at 13:16:39, on 13-2-2008
Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16609)
Boot mode: Safe mode with network support
Waar zou het aan kunnen liggen ?
grt
wmuller
Laatst bewerkt door een moderator: