Internet traag na 2 weken draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

wmuller

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2006
Recent heb ik een wireless netwerk gemaakt met 3Com OfficeConnect Router (3CRWER 100-75) en Sweex Modem.

De PC (Vista) is met kabel verbonden met de Router, de laptop Wireless met 3ComOfficeConnect 54 Mbps 11g Compact USB Adapter. Er moet nog een PDA met WiFi verbonden worden met het netwerk.
Het is nog niet gelukt om de data van de beide computers via het netwerk te kunnen uitwisselen (waar is de informatie hoe je dat moet instellen in ‘gewone mensen taal’ te vinden ?). Internet werkte aanvankelijk op beide computers prima, op normale snelheid.

Na 2 weken is Internet enorm traag geworden en kan soms opgeroepen pagina’s niet meer openen. Op de laptop (wireless) gaat (soms) dat beter. E-mail ophalen (PC) lukt vaak ook niet meer in een keer. Als je dan de instellingen van de Router en het Modem controleert blijken die NIET gewijzigd te zijn dus zou alles normaal moeten werken.

Ik heb inmiddels ATF Cleaner gedraaid, CCCleaner, AdAware en Spybot S&D, EWIDO en AVG 7.5 virusscanner met laatste update een volledige scan laten doen, HitmanPro gedraaid enzvoort.

Vraag: kan iemand van jullie in onderstaande Hijack log ontdekken waarom Internet zo beroerd werkt ?
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 (veilge modus)
Scan saved at 13:16:39, on 13-2-2008
Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16609)
Boot mode: Safe mode with network support

Waar zou het aan kunnen liggen ?
grt
wmuller

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe zit het met de beveiliging van het netwerk? Het nl kan zijn dat er intussen een buitenstaander gratis meelift op je netwerk.
Heb je het al eens geprobeerd door de USB Adapter te verplaatsen?

Hoe zit het met de beveiliging van het netwerk? Het nl kan zijn dat er intussen een buitenstaander gratis meelift op je netwerk.
Heb je het al eens geprobeerd door de USB Adapter te verplaatsen?

Het password van de router is ingesteld. Binnen een straal van 50 m is geen andere bewoning. Op ruim 50 m afstand is wel een kantoor waar alllen overdag een paar mensen op hun gemeente netwerkje werken. Verder lopen er overdag wat wandelaars en 's nachts soms een zwerver (waarschijnlijk zonder laptop).

Wat zou ik moeten instellen ? Uitleg in boekje van 3Com blinkt niet uit in duidelijkheid.

Laatst bewerkt:
heeft er nog iemand tijd gehad om naar het logje te kijken ?

Ik heb deze weggehaald.
Het nakijken van de logs gebeurt niet meer op Helpmij.

Als je een hijack-log nagekeken wil hebben dan kan ik je verwijzen naar bijvoorbeeld Nucia.nl.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan