Ricardoo1991
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 18 feb 2013
- Berichten
- 1
Beste forumleden,
Vorige week heb ik een nieuwe router aangeschaft, de vorige had een aantal kuren.
De oude router was geconfigureerd door iemand anders omdat ik echt een leek ben op het gebied van routers.
De nieuwe heb ik zelf geinstalleerd volgens de handleiding echter heb ik een aantal problemen.
Mijn signaalsterkte is aanzienlijk verslechterd, af en toe valt de verbinding zelfs voor een aantal seconden weg of heb ik beperkte toegang (kan dan niet internetten)
Mijn provider is Versatel, via de modem van versatel (poort 3) heb ik de router aangesloten. Ze hangen allebij aan de muur op de begaande vloer.
Van de modem heb ik het WiFi uitgezet omdat het me verstandig leek om alleen WiFI uit te zenden via de router. Neem aan dat het kan storen vandaar.
Een voorbeeld van de achteruitgang is bijvoorbeeld:
Met mijn oude router behaalde ik download snelheden van 1.4/1.5 mb/s
Met de nieuwe is dit maar 0.8/0.9 mb/s
Heb ook contact opgenomen met Tele2 maar deze zeiden dat alles in orde was volgens hun.
Nu las ik op internet dat je via het programma inSSider kunt zien op welk kanaal je buren zitten en ik dan het kanaal moest kiezen waarop het minste zaten, hielp ook niet.
Ook gelezen dat ik het DHCP moest uitzetten ? Dit niet geprobeerd omdat ik hierover te weinig weet, wil het niet nog slechter maken.
Waarmee ik de verbinding test is mijn laptop.
Er zit Windows 7 op, virusscanner is AVG.
Type router is TP-Link WR1043ND
Netwerk Adapters Laptop (Apparaatbeheer): Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)
Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter
Zou iemand me meer informatie kunnen verschaffen hierover, zou graag mijn snelheid weer naar het oude niveau willen brengen.
Bvd,
Ricardo
Vorige week heb ik een nieuwe router aangeschaft, de vorige had een aantal kuren.
De oude router was geconfigureerd door iemand anders omdat ik echt een leek ben op het gebied van routers.
De nieuwe heb ik zelf geinstalleerd volgens de handleiding echter heb ik een aantal problemen.
Mijn signaalsterkte is aanzienlijk verslechterd, af en toe valt de verbinding zelfs voor een aantal seconden weg of heb ik beperkte toegang (kan dan niet internetten)
Mijn provider is Versatel, via de modem van versatel (poort 3) heb ik de router aangesloten. Ze hangen allebij aan de muur op de begaande vloer.
Van de modem heb ik het WiFi uitgezet omdat het me verstandig leek om alleen WiFI uit te zenden via de router. Neem aan dat het kan storen vandaar.
Een voorbeeld van de achteruitgang is bijvoorbeeld:
Met mijn oude router behaalde ik download snelheden van 1.4/1.5 mb/s
Met de nieuwe is dit maar 0.8/0.9 mb/s
Heb ook contact opgenomen met Tele2 maar deze zeiden dat alles in orde was volgens hun.
Nu las ik op internet dat je via het programma inSSider kunt zien op welk kanaal je buren zitten en ik dan het kanaal moest kiezen waarop het minste zaten, hielp ook niet.
Ook gelezen dat ik het DHCP moest uitzetten ? Dit niet geprobeerd omdat ik hierover te weinig weet, wil het niet nog slechter maken.
Waarmee ik de verbinding test is mijn laptop.
Er zit Windows 7 op, virusscanner is AVG.
Type router is TP-Link WR1043ND
Netwerk Adapters Laptop (Apparaatbeheer): Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20)
Atheros AR9002WB-1NG Wireless Network Adapter
Zou iemand me meer informatie kunnen verschaffen hierover, zou graag mijn snelheid weer naar het oude niveau willen brengen.
Bvd,
Ricardo