Internet valt af en toe weg, wel verbinding met het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekNL

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste lezer,

Ik heb al een tijd last van het probleem dat mijn internet op mijn laptop (Acer Aspire 5750G) af en toe en heel willekeurig uitvalt, of dit nou thuis op school of waar dan ook is.
Wel ben ik dan nog verbonden met het netwerk maar internet doet het dan niet meer. Ik krijg ik het dan ook met geen mogelijkheid meer aan de praat en als ik dan mijn laptop opnieuw opstart dan zegt hij zelfs dat er helemaal geen netwerken gevonden kunnen worden.

Als ik dan mijn laptop een tijdje uitgeschakeld laat staan dan heb ik kans dat het internet weer even doet en dan op een random moment, soms na 5 minuten en soms na een paar uur weer wegvalt en het dus niet meer terug komt.

Het kan geen probleem zijn met met router want ik heb er op elke locatie last van.

Alvast bedankt voor jullie hulp ;)

Mvg,

Freek

Er stond van de fabrikant een proefversie van norton op maar die heb ik nooit gebruikt, gebruik nu AVG

ik zou in alle geval al even zien of je de meest recente driver voor je draadloze adapter hebt en indien niet deze vd fabrikant website halen. Deze stap kan alvast nooit kwaad.

Als er 2 anti-virus programma's op een computer staan, krijg je een conflict. Test het na het verwijderen nog eens ;)

EDIT: contrazoom heeft gelijk, installeer ook even alle Windows Updates en update de drivers.

Groet,

Laatst bewerkt:
Heb de drivers geüpdate en norton verwijderd, voorlopig doet internet het ik laat over een paar uur wel waten of het nog steeds werkt.

Alvast harstikke bedankt voor de snelle reacties

Thuis werkte alles prima, maar op school werkte het niet meer. De netwerkadapter verdween en er konden helemaal geen netwerken gevonden worden. Thuis deed alles het weer wel, maar na een uur weer het oude probleem; wel een netwerk, geen internet.
Ik lig er af

doet het probleem zich thuis ook voor als je je laptop met een lan-kabel op de router verbindt? Welke router heb je trouwens (merk en type)? En voor de volledigheid; welk besturingssysteem heb je op de laptop? Heb je ook het besturingsssyteem volledig geüpdate?

sorry voor de late reactie maar heb het zeer druk gehad, nog maals dank voor jullie hulp.

Nee er is geen probleem als ik de laptop met een lan-kabel met de router verbindt. Aan de router kan het niet liggen want het probleem doet zich voort thuis, op mijn kamer (student) en op school. Toch is het probleem op school veel groter als ik in een openbaar netwerk zit, dan is kan ik amper connecten tot het internet en weergeeft mijn laptop de netwerk kaart niet eens meer.
Ik heb windows 7 en deze is helemaal geüpdatet

via welke weg heb je je driver geüpdate, effectief via de site vd fabrikant vd netwerk adapter?
Haal ook eens het vinkje weg voor Internet protocol version 6 bij de eigenschappen van je draadloze verbinding op je laptop.
Heb je ook gekeken in het energiebeheer bij de eigenschappen van je draadloze adapter?

ja via de site van acer heb ik de drives geüpdate.
Ik heb het vinkje weg gehaald bij het Internet protocol version 6, wat doet dat precies?
Het energiebeheer had ik al aangepakt, hierbij hoopte ik de oplossing gevonden te hebben maar helaas

Het lijkt er meer op dat de wifi kaart in je laptop los of slecht contact heeft. Bij de meeste acer laptops kun je bij deze kaart komen, via het klepje van het geheugen, aan de onderkant. Vaak helpt het al als je het kaartje eruit haalt, en er weer in doet, maar kijk ook even of er zich niet veel stof heeft verzameld bij de connector.

Ik heb niet zo heel veel verstand van laptops dus weet ook niet precies hoe mijn wifi kaart eruit ziet. Ik heb alle klepjes opengehaald maar ik zag niks dat los zou kunnen zitten, zou het misschien een aanradar zijn om hem naar een 'pc werkplaats' (kan even geen beter woord verzinnen op deze maandag) te brengen?

Thuis werkte alles prima, maar op school werkte het niet meer. De netwerkadapter verdween en er konden helemaal geen netwerken gevonden worden. Thuis deed alles het weer wel, maar na een uur weer het oude probleem; wel een netwerk, geen internet.
Ik lig er af
Vraag mij af waarom het mechanisch zou zijn, thuis heb je er geen last van?
Indien die 2,4Ghz band nogal bezet is en de kracht van de interne wifi niet zo sterk is zal die moelijk contact kunnen maken en als je die hebt snel weg kunnen vallen, magnetrons o.a. zitten in diezelfde band en storen enorm.

Het zou best een mechanisch probleem kunnen zijn omdat ik veel reis met mijn laptop dus de wifi kaart zou best een beetje los gekomen zijn, toch betwijfel ik dit omdat het inderdaad thuis minder vaak voorkomt dan op school.
Aan het signaal zal het niet liggen want niemand om me heen heeft last van mijn probleem en op school hangen overal routers dus dan zit je altijd dicht bij de bron zonder storingen.

los vh mechanische probleem (is zeer wel mogelijk) wil ik nog even terugkomen op je antwoord betreffende de netwerk adapter drivers. Je zegt dat je dit via de Acer website gedaan hebt maar het is de bedoeling dat je effectief op de site van de fabrikant van de adapter gaat kijken. Tenzij de adapters effectief deel vh moederbord zouden uitmaken maakt Acer deze adapters niet. Broadcom, Atheros en Intel zijn de grote 3 op dit gebied. Kijk dus even daar voor de mogelijks geschikte drivers voor je netwerk adapter(s).

Op een thuisnetwerk en de meeste bedrijfsnetwerken trouwens ook draait nog geen IPv6 protocol. IPv4 alleen aanvinken is meestal genoeg.

Ja dat gebeurt toch ook via de site van acer, daar kan je de desbetreffende drivers vinden van de desbetreffende fabrikanten. Daar heb ik de broadcom driver vandaan.

Freek,

Probeer eens een losse usb wifi adapter, misschien even lenen bij kennis/familie o.i.d. Mogelijk dat je daarmee wel verbinding
krijgt met netwerken, heb zelf namelijk ook recentelijk met een Acer 5700 serie hetzelfde euvel meegemaakt. Bekabeld lukte
alles alleen draadloos bleek de Atheros netwerkkaart bagger te zijn, ondanks alle tips en driver wijzigingen die Google leverde.
Heb met een losse wifi adapter uiteindelijk het apparaat weer online gekregen op wireless sytemen.

Suuk6 ermee

Remy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan