Internet valt continue weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duplicity

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2009
Hallo, ik heb al een hele tijd een probleem met mijn internet, ik denk nu al een jaar. Het volgende doet zich voor, mijn internet valt vaak een seconden of 10 weg, en herstart zichzelf dan weer. Dit is tijdens het surfen niet zo erg, maar tijdens het gamen (WoW) waar je een continue (??) internetverbinding voor nodig hebt, is het vervelend want dan 'Disconnect' ik, als ik dan bij me inlogscherm ben, en ik vul mijn gegevens in kan ik weer gewoon inloggen. Oftewel het is maar heel eventjes offline.

Ik heb Planet (mijn provider) er al over gebeld, eerst begonnen ze met het feit dat het aan mijn router lag, maar toen heb ik een nieuwe geprobeerd en die had precies hetzelfde probleem. Daarna is mij verteld dat het komt door de bekabeling in de wijk, dat de kabel overbalast is, waardoor je er af en toe af word gegooid. (zelf heb ik er weinig verstand van, dus ik accepteer dat maar)

Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen, dat me internet uitvalt. Bijvoorbeeld door draadloos internet te nemen, of een andere provider? Ik heb zelf niet echt een idee, ik dacht ik kan wel wéér Planet gaan bellen, maar ik denk dat ik daar niet erg veel mee opschiet.

Het is niet altijd zo geweest en soms heb ik het een paar weken/maand niet, en dan opeens elke 10minuten.

Wat informatie:
-Het is een ADSL aansluiting, met kabels door het hele huis (alle computers hebben er last van, dus het ligt niet aan de bekabeling naar mijn kamer)
- Windows Vista Home Edition
- Standaard firewall denk ik en AVG FREE.
- Het is een Speedtouch.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen :)

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan