internet valt elke keer uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak girl

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
hey iedereen,
kheb een vraagje
als ik op het internet bezig ben valt heel vaak me internet uit, dan komt er de melding "beperkte of geen internet verbinding". het enigste wat ik kan doen is een kabeltje uit het modem te halen en er dan weer in te doen. dan doet hij het weer, maar na een tijdje valt hij weer uit. ook word er gezegd dat me gateway offline is of dat me computer geen ip-adres krijgt toegewezen. als ik bijvoorbeeld op de msn bent dan valt hij even uit en dan gaat ie soms ook weer vanzelf aan maar dan word ik wel afgemeld op msn en vanzelf weer opnieuw aangemeld maar das heel irritant, of de internet paginas vallen ineens uit.
wie kan me helpen:confused:
dankjewel :rolleyes:

informatie:

provider: Tiscali
modem: 2048Kbit/s downstream en 320Kbit/s upstream

ik had hiervoor al problemen met internet en toen kreeg ik te horen dat de koperkabel die naar mijn huis toe loopt te kort is waardoor ik maar 1/8 van de snelheid krijg.

Heb je nou een modem of een router?
Een gateway heb je toch alleen met een router of zit ik er naast?

Hoezo koperkabel te kort. Gaat hij dan over in tuinslang of zo? LEG UIT

Wat vreemd dat je dan iets te horen krijgt van een gateway :8-0:
En dit staat niet bij je verbinding?

Tsja als ze jou al vertelden waarom het kwam dan kan het best eens waar zijn.

Als je verbinding weer eens uitvalt koppel dan snel het modem los en plug deze in je meterkast op de plek van het andere stekkertje. Als je het goed doet heb je op dat moment geen telefoon.

Heb je dan met je modem wel verbinding dan moet je het bij pc en verbindingsinstellingen zoeken.
Is dit niet het geval dan weet je tenminste dat het aan de lijn ligt. Zoals ze zeggen: Je hebt geen sync.

Controleer dit een paar keer. Bij mij werd die uitval hoe langer hoe groter en bleek het een kaart op de centrale te zijn die aan het kapot gaan was.
Blijven zeuren dus bij de KPN
Maar eerst jezelf overtuigen!

Het volgende las ik toen ik mijn driver voor de Speedtouch wilden downloaden.

SpeedTouch 510 en 510i.
Onderstaande geldt voor type 510v4, die met de lampjes aan de bovenzijde van de modem.
Laatste Firmware versie van de router modem software.
Download 510 Upgrade R4.2.7 voor Windows (3.2 MB)
Download 510 Upgrade R4.2.7 voor Mac OS10.x (7 MB Uitpakken met StuffIt Expander)
Release 4.2.7 bevat o.a. een fix voor het probleem van verbrekende Tiscali en Versatel netwerk-aansluitingen en ondersteunt naast ATM-QOS nu ook IP-QOS (Quality Of Service voor IP) waardoor de 510 een TOS- of DSCP-aware router kan zijn en ondersteunt nu gelijktijdig gebruik van meerdere SIP-gebaseerde IP-telefoons en/of Messenger clients.

Dat is wel vreemd!! Als het bij bij deze router niet goed werkt zou het dus evengoed aan het modem kunnen liggen.
Maar goed, dat ontdekt je wel met de meterkast :)
Wat voor een type en naam modem heb je?
Dan ga ik eens zoeken.

modem

hey bedankt voor de moeite he:thumb:
modem: Sagem F@st 948

ik heb een splitter waar de telefoon in zit een het modem, zou het niet daaraan liggen.
:rolleyes:

khoor het gauw of je nog wat hebt gevonden.
:)

ik heb een splitter waar de telefoon in zit een het modem, zou het niet daaraan liggen.
Als je rechtstreeks op de lijn aansluit kun de de splitter dus uitsluiten.

Laatst bewerkt:
Heb je die modem van Tiscali in bruikleen of is het eigendom?

Laatst bewerkt:
hebben

ik heb het modem van tiscali gekocht, dus ik mag het hebben.

bedankt dat je deze moeite doet hoor:thumb:

en alle andere tips of wat dan ook zijn van harte welkom:)

Het is niet gezegd dat het aan het modem ligt maar misschien kunnen we kijken of er firmware voor is om deze een beetje op te krikken.

De firmware heb ik gevonden. Ik hoop wel dat je Frans goed is of van iemand anders in de buurt.
In het Nederlands kon ik niets ontdekken.
Zie Hier

Neem het tooltje CleanUp (google)installeer het en klik iedere dag 2 keer op de icoon. Worden je tempmappen e.d. schoongemaakt.

Nu kunnen we beter wachten tot jouw verbinding een keer uitvalt.

Laatst bewerkt:
bedankt

hmm ik kan wel volgens wat er staat. dat er een nieuwe firmware is enzo. maar echt belangrijke en goede info staat er niet op.
maar ik snap het niet echt. wat is firmware en wat moet ik precies doen met dat tooltje ik snap niet wat ik nu moet doen. khoop dat je het nog een keer wilt uitleggen :o

oh w8

ja die firmware heb ik gedownload en gescand op virussen. dus die heb ik en wat moet ik dan doen.

Het gaat er meer om dat je kunt lezen wat er in de handleiding staat.
Alleen er op klikken gaat volgens mij niet op met firmware. Je moet je modem aan en uit doen of tijdens een knipperend lichtje updaten. Zoiets
Pak het eerst maar eens uit.

ik hem al lang uitgepakt, kben aan het wachten wat ik dan moet doen. moet ik wachten tot me internet verbinding even ermee ophoud? en wat moet ik dan doen? waar moet ik op drukken enz.
:o

O jee, je moet echt een beschrijving opvolgen. Zat deze bij de uitgepakte download?
Je gaat n.l. de hardware van je modem opwaarderen. Net zoiets als flashen in het bios.
Niet om zo maar even te doen.

nope, er zat jammer genoeg geen beschrijving bij. er is alleen een programma van .img.
daarom weet ik niet precies wat ik moet doen?

Het is een image maar wat je daar mee moet doen :eek: Zelf nooit gehad.

Google:

Pour graver un fichier Img, je procede comme ça
je lance Nero, lui indique de graver une image, choisi affichage tous fichier *.*, choisi le fichier img concerné, une fenetre indique qu'il connait pas, je coche donnéees brute et Ok, ça marche, salut
Anonyme Envoyé le 30-11-2004 a 13:33

Utilisateur non enregistré
salut ! sé simple tu change l extention du fichier a la place de .img tu met .nrg et sa s ouvrira avec nero tu as plus ka graver et c est parti !!!!!
bye !

Wat ik er uit opmaak: je moet het met Nero laden.
Je kunt (dat weet ik) .img verwisselen voor .nrg
Als je Nero imagdrive hebt kun je meer zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan