Internet valt heeel vaak uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

dongod

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
hey iedereen,

internet valt vaak weg sinds ik me router hier heb geplaatst. ik heb online gebelt gevraagd of het aan de router kan liggen maar ze zeggen dat dat niks uitmaakt.ook al 2 monteurs langs geweest ik ben het een beetje zat om steeds weer te bellen naar ze. dus eerst maar ff bij helpmij proberen.

Ik heb een speedtouch modem model: ST706. ik heb een sitecom router model: WL-614. en een abbonoment bij online

Wat doet jou denken dat wij, zonder bij jou thuis te zijn en het e.e.a. te zien, het zouden kunnen oplossen, daar waar 2 monteurs daar niet in slaagden?

oke luister vriend ik vraag je niet om me af te kraken of iets te zeggen waar ik niks aan heb. ik vraag simpel of iemand misschien een idee heeft van wat het kan zijn of advies te geven van wat ik precies zou moeten doen en wat andere mensen van online vinden. klaar punt uit...

Oké (vriend?) , laten we hopen dat deskundigen jou het juiste advies gaan geven.

Luister is gast0225

Helpmij is een forum voor mensen die problemen hebben en om hulp vragen
en hoeven daarbij niet lastig worden gevallen door een oud meneertje die thuis waarschijnlijk geilt op zich zelf en het zo leuk vindt om het nog lastiger te maken.
maar goed veel speel plezier met jezelf en laat andere mensen het maar afhandelen

Kijk even hier

Kijk na of je Sitecom niet (net zoals in bovenstaande discussiedraad) op de thuispc-kant ("LAN") een ip-adres heeft in dezelfde reeks als op zijn verbinding naar de ST706 ("WAN"/"Internet").

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
dnaties bedankt voor je reactie! weetje toenvallig ook hoe ik mijn ip adres verander en waarin ik dat precies zou moeten doen ik weet niet zo heel veel van internet enz.

dongod: Vlgs. de handleiding heeft de Sitecom standaard het 192.168.0.x netwerk op zijn LAN-kant. Als de ST706 192.168.1.x gebruikt dan is mijn verhaal niet van toepassing, en dan weet ik zo snel ook niet waar de problemen vandaan komen.

De informatie over het ip-adres op de LAN-kant staat in het tabblad "Device status" op de 'website' van je Sitecom router.
De informatie over het ip-adres op de WAN-kant (dus naar de ST706) staat in het tabblad "Internet status".

Tijs.

Luister is gast0225

Helpmij is een forum voor mensen die problemen hebben en om hulp vragen
en hoeven daarbij niet lastig worden gevallen door een oud meneertje die thuis waarschijnlijk geilt op zich zelf en het zo leuk vindt om het nog lastiger te maken.
maar goed veel speel plezier met jezelf en laat andere mensen het maar afhandelen
Beste corky, ik denk dat je het echt niet helemaal snapt? Als er 2 (!!!) monteurs bij een probleemhouder thuis zijn geweest, dan is er iets aan de hand wat wij met zijn allen via een internetsite waarschijnlijk niet even op gaan lossen (de moedige poging van dnties daargelaten) Simpeler of moeilijker is het niet.

oke domme vraag:

waar is het tabblad internet status??

alvast bedankt

oke domme vraag:

waar is het tabblad internet status??

alvast bedankt

Inloggen op de router, standaard via: http://192.168.0.1
Standaardinlognaam: admin
Standaardwachtwoord: admin

Je heb 2 rijen 'tabbladen' (zie ook de handleiding uit mijn vorige posting, vanaf pagina 13). Je moet het het bovenste tabblad "Status" kiezen en dan in de 2de rij tabbladen kiezen voor tabblad "Internet Status".

Succes,

Tijs.

Dan geldt dus mijn verhaal niet: De sitecom gebruikt het 192.168.0.x netwerk aan de LAN kant en krijgt een ip-adres in de 192.168.1.x reeks aan de WAN/Internet kant.

Probleem moet dus ergens anders liggen, maar zoals gezegd weet ik (van hieruit) niet wat dán het probleem is.

Wat je evt. kunt doen is het volgende: Een aantal pings openzetten naar apparaten die relevant zijn:
1. Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping -t 192.168.1.254
2. Start -> Uitvoeren -> cmd /k ping -t www.google.nl

Als er dan weer problemen zijn, nakijken of in het ene of in het andere venster de ping verloren gaat. Blijft de ping naar 192.168.1.254 (=de Speedtouch) goed werken, maar die naar google.nl niet, dan ligt het probleem op het Internet, en dus zal de provider je dan moeten gaan helpen.

Tijs.

Een paar weekjes geleden ontving ik onderstaand bericht via de mail. Daar ik theoretisch geen Helpmij 'zaken' doe vie de mail, hier maar even een reactie op die mail.
De mail:

Dit is een bericht van corky van Helpmij.nl Forum (http://www.helpmij.nl/forum/index.php ). de Helpmij.nl Forum eigenaren kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor de inhoud van deze e-mail.

Om een e-mail naar corky te sturen, kunt u gebruik maken van het online formulier:
http://www.helpmij.nl/forum/sendmessage.php?do=mailmember&userid=120288

Of via e-mail:
mailto:***KNIP***@hotmail.com

Dit is het bericht:

hey opa
Reageer je niet meer bij dongod?

Opa? Ik voel mij vereerd om zoveel 'wijsheid' toegedicht te krijgen. Nee, Corky, snel op elkaar reageren biedt voor probleemhouders veelal geen soelaas, los van de kwestie óf ik een vervolg opplossing zou weten. Het is voor een probleemhouder vaak zinvoller om eerst één of enkele adviezen op te gaan volgen, al dan niet met vervolgvragen / adviezen. Daarna 'ligt de bal' bij een probleemhouder. Deze zal aan moeten geven wat de status is van zijn probleem.

Niet zelden is het probleem opgelost, even zo vaak is het nog niet opgelost. Uit de reactie van probleemhouder in dit topic kunnen we opmaken dat................, tja wat kúnnen we opmaken over de status van zijn probleem ná 27 maart............?

Laatst bewerkt:
@dongod: Ik ben benieuwd wat er uit de ping-test(s) gekomen is (zie mijn laatste posting): Ligt het probleem op je thuisnetwerk of op het netwerk van de provider? En indien het op het netwerk van de provider ligt: Heb je de provider ervan op de hoogte gesteld en is er daarna al wat gebeurt?

@corky: Ik ben het met gast0225 eens dat als er middelen zijn aangereikt om te bepalen waar (ongeveer) het probleem ligt en/of de informatie is te weinig in de startposting, dan moet een terugmelding van de topic-starter daarop worden afgewacht. Het is helemaal niet aan de orde dat privé-mails worden gestuurd naar andere helpers in deze discussiedraad, al helemaal niet door jou.

Tijs

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan