Internet valt om de 15-20 minuten weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

redberg

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2008
Ok hey all ik ben nieuw maar ik zal met de deur in huis vallen.
Dit is dus mijn probleem,Internet werkte altijd perfect tot een paar dagen terug.
Toen kreeg ik ineens dat ik het internet niet meer op kan,ik bedoel de modem en zo werkt gewoon maar sites openen niet.. enz.

Ik zit btw bij ziggo en rechtstreeks op de modem aangesloten (bekabelt)
Nogmaals het werkte altijd perfect en rare dingen heb ik ook niet gedaan.

Als ik,nadat internet weg is,op "herstellen" klik gaat ie dus alles vernieuwen,daarna werkt internet weer perfect maar voor ongeveer 15-20 min. soms langer soms korter.....
Ziggo zelf zegt dat het me pc is maar daar geloof ik niet veel van als er aan mijn kant niks is verandert...

Dat moet ik dus zo'n 20 keer per dag doen als ik een dagje zit te internetten :o:evil:

Heeft iemand dat probleem ook (of gehad) en heeft een oplossing ??
Bij voorbaat dank :thumb:

probeer mbam eens.
Na installatie even updaten en dan de snelle scan uitvoeren.
Kijk eens of er iets gevonden wordt.?
zo nee dan horen we het wel.

Scan is klaar en heeft niks kwaadaardigs gevonden..

Het "leuke" is nu natuurlijk dat ik al die tijd online was,maarja dat is ook zo als je pijn in je knie heb en op de dag dat je naar de dokter gaat je nergens last van heb ...:o

Ik zou het voor de rest niet weten,ik heb alles geprobeert wat er te proberen valt zover ik weet.. zelfs de "meesterlijke raad van ziggo himself" herinstall je lan-kaart.

Kan het zo zijn dat het voor de modem te veel word op een gegeven moment (terwijl het perfect werkte voor een paar maanden tot nu :o) ? Want nu ik weinig doe,geen downloads en geen online game "lijkt"alles ok te zijn ..:o?

tja dat is een beetje koffie dik kijken maar proberen zou ik zeggen.

Misschien iemand nog die dit probleem herkent ?
Of een eventuele oplossing heeft ? :o

Ik heb geloof ik de halve forum wereld gehad nu haha..

Het probleem blijft bestaan,ik heb weer wat meer geprobeerd zoals channel veranderen en modem op factory defaults gezet maar niks hielp..

Zelfs heb ik vista naast xp installed in de hoop dat vista wat slimmer is haha,maar hielp ook niet,zelfde probleem...
Windows zegt ook gewoon dat alles goed werkt,en wat analyseer prog's zeggen ook niks:(:(

Hallo

Precies hetzelfde probleem heb ik afgelopen week ook gehad.
Ik ben bij 123telcom aangesloten. Bij mij viel ook internet om de
paar minuten weg. Ik deed er alles aan om te achterhalen waar het
aan zou kunnen liggen. Nieuwe netwerkkabel aangesloten, nieuwe
netwerkkaart geprobeerd, windows opnieuw geïnstalleerd, maar alles
zonder enig resultaat. Uiteindelijk heb ik mijn provider erover gebeld
Er bleek een IP-adres conflict te zijn. Wat jij kunt proberen is je IP-adres
even hamdmatig invoeren en kijk of dat helpt. Als je zelf helemaal niks hebt
veranderd dan raad ik je aan om met je provider te bellen en gewoon zeggen
dat het waarschijnlijk aan je IP-adres ligt. Ik was ook gewoon verbonden met
internet, maar ik kon er niet op , ik kon zeg maar een minuut op internet maar daarna
viel het een paar minuten weer uit. Probeer het even, als het niet helpt dan hoor ik het wel.

mvg

Laatst bewerkt:
OPGELOST !! :thumb::thumb::thumb:

Het probleem was dus idd een IP conflict !!
Ik kwam op een gegeven moment bij die logs (computerbeheer) terecht en daar stond dat er een DHCPNACK was gezonden , dat had ik dus op een ander forum aangegeven en daar zeiden dat dat betekent dat je IP al in gebruik is....

Ergens anders had ik weer gelezen dat als je een andere lan-kaart gaat gebruiken dat je dan ook een ander IP krijgt en ja hoor dat was zo.
Er word ook gezegd dat iemand dus handmatig toevallig dat IP heeft ingevoerd,wat eigenlijk niet mag...:shocked:
Wss had hij geen internet terwijl ik het wel had en andersom ...lol..

Nu met dat andere kaartje werkt alles weer perfect!!! (voor 2 dagen pas,dat wel)

Bedankt nog voor de reactie,ik dacht dat deze post dood was hehehe...

EDIT : ik wilde ook even zeggen dat ik 2 emails naar ziggo heb gestuurd en anderhalve week later nog steeds geen antwoord .....

Laatst bewerkt:
ik hoop dat jij hier nog op kan reageren Redberg!!
ik heb namelijk hetzelfde probleem met die foutmelding! die DHCPNACK
hoe heb jij dit nu uiteindelijk opgelost?

bvd

Laatst bewerkt:
Heyy zo das een oude post hehe.

Maar ik had het opgelost door een andere kaart te kopen,daarmee krijg je automatisch ook een ander IP (zo ver ik weet,bij mij was het iig zo) :thumb:

september 2008...beetje oud.
en je had een eigen vraag kunnen stellen.
daarom nu een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan