Internet valt om de 3 minuten weg, om vervolgens weer aan te melden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Studentin

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Hallo,

ook mijn netwerk valt om de 3 minuten uit, om vervolgens direct weer verbinding te maken. Erg vervelend natuurlijk.
Eerst werkte mijn draadloze netwerk prima, ik volgde 2 stappen en dan deed ie het gewoon.

Die 2 stappen zijn de volgende:

- bij uitvoeren services.msc intypen. Dan opent een nieuw scherm. Naar beneden scrollen en Wireless Zero Configuration aanzetten.

- Draadloos netwerk icoon bij klokje aanklikken. Dan geavanceerde instellingen wijzigen. Daar naar het tabblad Draadloze netwerken en Draadloze netwerken automatisch configureren aanvinken.

Mijn draadloos netwerk deed het altijd als ik dit deed. Tot het dat niet meer deed..
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd;

Bij windows gekeken bij energiebeheer, dat stond al juist aangegeven. Dingen met routers en modems uitgeprobeerd, ook niks mee bereikt.
De vrouw waar ik bij in huis woon heeft geen op haar computer geen last van dit probleem, ze gebruikt ook draadloos internet.

Mijn laptop heeft denk ik Windows XP. Zeker weet ik dit niet?

Alvast bedankt, hopelijk is er iemand met een gouden tip!

Windowstoets + Pause/Break om te kijken welke Windowsversie je hebt.

Is er een manier om je instellingen voor draadloos internet te resetten? Dan kan ik het weer met de bovengenoemde stappen doen.
Ik heb denk ik iets veranderd bij de instellingen, heb alleen geen flauw idee wat.

Kun je je niet herinneren wát je veranderd hebt? Wat je zou kunnen doen, de snelste manier,het systeem d.m.v. systeemherstel( Wintoets + r typ: rstrui.exe>enter) terugzetten naar een datum voor het probleem begon. Ik weet niet of je het probleem al lang hebt.

Nee, ik heb al meerdere keren gekeken of ik iets kon vinden wat anders is. Iedere x leverde het niks op...
Als ik dat doe, dat terugzetten naar een datum, heeft dat dan consequenties voor andere dingen? Programma's die ik onlangs heb gedownload weg, opgeslagen documenten weg? of dat niet?

Dankjewel in ieder geval!

Nee, ik heb al meerdere keren gekeken of ik iets kon vinden wat anders is. Iedere x leverde het niks op...
Als ik dat doe, dat terugzetten naar een datum, heeft dat dan consequenties voor andere dingen? Programma's die ik onlangs heb gedownload weg, opgeslagen documenten weg? of dat niet?

Dan is alles volgens wat je op dat moment had... Stel je herstelt hem naar bijvoorbeeld juli, maar je hebt er in augustus nog dingen opgezet dan zullen die weg zijn...

Het heeft wel consequenties voor de programma's die je nadien hebt geïnstalleerd, als je alles op C: hebt staan zijn je opgeslagen docs ook weg maar die zou je ff op een stick o.i.d. kunnen zetten.

Al mijn documenten heb ik op de F schijf staan, dat moet dan geen probleem zijn. Programma's kan ik opnieuw downloaden.

Als ik rstrui.exe intyp kan windows het bestand niet vinden?

Ok,dan ga naar start>alle programma's>bureau-accessoires>systeemwerkset>systeemherstel (maak meteen een snelkopp. naar je buroblad of voeg toe aan 't startmenu) rechtsklik>aan het menu start toevoegen o.i.d.

Laatst bewerkt:
Ok,dan ga naar start>alle programma's>bureau-accessoires>systeemwerkset>systeemherstel (maak meteen een snelkopp. naar je buroblad of voeg toe aan 't startmenu) rechtsklik>aan het menu start toevoegen o.i.d.

Het wordt met de dag leuker. Heb ik eindelijk systeemherstel gevonden, kan ik een datum kiezen, is de enige beschikbare aanklikbare datum die van vandaag. HOPELOOS :evil:

Heel erg vreemd of je zou expleciet schijfopruiming hebben moeten doen met als extra optie alle herstelpunten verwijderen behalve de laatste. Daarom heb ik eigenlijk het vermoeden dat je wel eens door spy/malware e/o virus besmet zou kunnen zijn. Klik eens op de link in m'n handtekening en laat je pc eens door dat programma scannen, daarna zien we wel weer verder.

Ik heb m geinstalleerd en de snelle scan laten doen. Daar kwamen 5 infecties uit die ik heb verwijderd. Daarna mn computer opnieuw opgestart.

Internet meld zich nog steeds zelf aan. Eerst deed ie dat pas als ik die 2 stappen had gedaan.. blijft ook uitvallen. Wel mooi van die infecties af :D

Ik heb even gekeken, heb namelijk wel schijfopruiming gedaan, maar ik vond het tabblad waar je systeemherstel data kon verwijderen en daar heb ik niet aangezeten! Rare laptop dit.. haha.

Dankjewel voor je al je (jullie) hulp en meedenken alvast!

Dan zou ik ook eens een volledige scan laten doen. Evt. in de veilige modus (meestal F8 tijdens opstarten)

Volgens mij heb ik het probleem opgelost! :D

Ik heb vanmiddag maar even een kabel gelegd, zo moe van het internet. Nu hangt er een kabel door het hele huis. Daarna wilde ik het draadloos internet uitschakelen, wat om de een of andere reden niet mogelijk was. Daarna probeerde ik herstellen, toen kreeg ik een pop-up dat de netwerkadapter niet correct geinstalleerd was.
Eindelijk een aanwijzing. Ik ben naar het overzicht [ config - systeem - hardware - apparaatbeheer ] gegaan en heb toen 'gewoon' mijn installatie van m'n draadloze netwerkkaart ongedaan gemaakt. Toen de computer opnieuw opgestart.
Kwam een pop-up over de installatie van de kaart, doorgaan werd afgeraden.. dus wat heb ik gedaan, jawel, doorgaan. En toen had ik weer een zichtbare draadloos netwerkkaart.

Even gekeken of hij zelf niet verbinding ging maken. Toen de 2 stappen uitgevoerd, mijn draadloze netwerk opnieuw toegevoegd en nu gaat het weer goed!

Ik ben zo blij :D Dankjewel voor je meedenken en al je hulp, kan het echt heel erg waarderen!

Ga nu eens kijken hoe ik 'probleem opgelost' kan zetten in dit onderwerp..

Dat heb je dan mooi opgelost,gefeliciteerd.Weet je,het is zoveel x lastiger om een probleem op afstand juist te kunnen inschatten dan als je fysiek achter de betreffende pc zit je routinematig een paar zaken kunt nalopen. Wat je hebt gedaan om toch de installatie door te zetten is geen slechte zet,die waarschuwing krijg je omdat het geen WHQL gecertificeerde driver is. Definitie WHQL. Als je verder geen problemen meer hebt maakt dat niets uit,je moet dan wel oppassen dat Windows niet alsnog een andere driver d.m.v. AutoUpdate wil installeren.
Veel succes verder. :thumb:

Probleem terug! Draadloos internet met eigen leven.

2 weken vakantie, ik doe de laptop weer aan en jawel. Weer ellende!
Hij meldt zich al meteen aan, deed ie eerst niet. Dan moest ik die 2 stappen doen.

Heb nog een x de draadloos netwerk-kaart opnieuw geïnstalleerd. Werkte dit x niet :(

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, heb die scan er ook nog eens overeen gehaald, niks gevonden. Ik word hier helemaal gek van!

Het enige verschil is dat ik dit de vorige x deed met kabelinternet ernaast, kan dat verschil uitmaken? Ik heb mijn draadloos internet probleem toen opgelost met kabelinternet ernaast. Toen ik de kabel weghaalde, was het probleem opgelost.

Wie helpt mij van deze ellende af?

PS: MSN zegt het volgende:
Je hosts-bestand bevat verwante Windows Live Messenger-gegevens die de naamoplossing verstoren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan