internet valt op een computer uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferryy

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2008
Wifi valt meerdere keren per dag uit

Hallo allemaal,

merk: Fujitsu-Siemens Amilo Pi 2550 laptop met ingebouwde wifi + nieuwste firmware/patch

op mijn laptop valt op willekeurige momenten de internetverbinding uit,
op de 2 andere computers in het netwerk (1 laptop met draadloos en 1 desktop met kabel, beiden XP)
werkt het internet dan nog wel,
er komt dan te staan bij het internet icoon
met een uitroepteken van "beperkte internetmogelijkheden"
alle draadlozeverbindingen behalve mijn eigen verdwijnt dan uit de netwerklijst
als ik de verbinding verbreek of (via het schuifknopje) de wifi aan en uit zet dan zie ik helemaal geeneen netwerk meer
en de enige oplossing is dan de computer opnieuw opstarten...
dan werkt alles weer perfect...
dit gebeurt meerdere keren per dag!
bij een kabelaansluiting heb ik dit nooit...
ook nadat mijn wifi uit is gevallen kan ik nog door op de kabel, maar die ligt niet in de buurt van mijn werkplaats....
het lichtje dat mijn wifi aanstaat staat ook aan als de verbinding wegvalt

heeft iemand een oplossing hiervoor?
Ik zit al een jaar met dit probleem
groeten
ferry

Laatst bewerkt:
Werkt het WLAN gebeuren op de laptop middels onboard WLAN of gebruik je een Dongle?

Tja, in principe niet, maar de ene WLAN chip is nu eenmaal beter dan de ander. Wat je kunt proberen is in het bios het onboard WLAN te disablen en vervolgens een Dongle plaatsen in een USB poort en dán eens kijken of de ontvangst wel stabiel is.

Tja, in principe niet, maar de ene WLAN chip is nu eenmaal beter dan de ander. Wat je kunt proberen is in het bios het onboard WLAN te disablen en vervolgens een Dongle plaatsen in een USB poort en dán eens kijken of de ontvangst wel stabiel is.

er zit wel een aanuitknop op de onboard, dus uitzetten moet niet moeilijk zijn, maar ik heb geen dongle...:p

Ik had ook nog niet gevraagd hóe het signaal de woning binnenkomt:

of dat middels een Lifebox / Esperiabox of whatever gebeurt, danwel dat het middels een gewoon ADSL / kabelsignaal op een modem (router) binnenkomt en van daaruit gedistribueerd wordt.

Je kunt het ook anders testen: zet de laptop naast de ADSL modem / router / lifebox of welk apparaat je ok hebt dat het singaal de woning inleidt. Als je pal naast dat apparaat nog steeds een instabiele verbinding hebt, dan kun je aannemen dat er iets"mis is met óf de netwerkinstellingen van de laptop, óf de de onboard WLAN chip.
Dit kun je vervolgens weer elimineren tot 1 waarschijnlijke oorzaak door even een bedrade verbinding tot stand te brengen tussen laptop en je "internetkastje".

of dat middels een Lifebox / Esperiabox of whatever gebeurt, danwel dat het middels een gewoon ADSL / kabelsignaal op een modem (router) binnenkomt en van daaruit gedistribueerd wordt.

Je kunt het ook anders testen: zet de laptop naast de ADSL modem / router / lifebox of welk apparaat je ok hebt dat het singaal de woning inleidt. Als je pal naast dat apparaat nog steeds een instabiele verbinding hebt, dan kun je aannemen dat er iets"mis is met óf de netwerkinstellingen van de laptop, óf de de onboard WLAN chip.
Dit kun je vervolgens weer elimineren tot 1 waarschijnlijke oorzaak door even een bedrade verbinding tot stand te brengen tussen laptop en je "internetkastje".

even ter herinnering, mijn internet verbinding werkt meestal wel goed, maar af en toe (bijna elke dag) gebeurt wat ik al heb uitgelegt, dus ik heb niet nooit een internetverbinding

wel alvast bedankt voor de hulp:thumb:

Nee dat was mij al duidelijk, vandaar ook het testadvies linksom of rechtsom. Je moet érgens beginnen met het zoeken van de oorzaak.

was ik even vergeten, ik kan dit nu nog niet uitproberen, omdat mijn internetverbinding het nu gewoon wel doet...

HELP!

ik zit nu al bijna een jaar lang met hetzelfde probleem!!!

alle hulp is welkom!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan