Internet valt paar keer per dag weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
383
Besturingssysteem
Fijnste
Office versie
Doen we nie aan
Hallo,

Heb een probleempje in huis hier, het internet valt om de zoveel tijd uit, zowel bekabeld als wifi (op router zie je ook dat alles eruit gegooid wordt).
Dit is nu al enige tijd bezig en krijg het niet opgelost.
Om het op te lossen heb ik al geprobeerd apparaten los te koppelen. Maar ook met enkel mijn laptop aan ethernet en het alarm aan de telefoonlijn valt ie weg.
Het wegvallen is overigens random, duurt ca. 5 minuten en het gebeurt ca. 6 keer per dag. Kan het eerder laten gebeuren als ik grote bestanden download.

Het betreft een glasvezel verbinding van KPN, natuurlijk ook al paar keer gebeld, nieuwe modem, resetten enz. Maar ook met nieuwe modem valt deze paar uur later weer weg.
Volgens hun testen zijn alle lijnen van KPN in orde dus moet het binnenshuis zijn.
Heb vorige week ook een router aangeschaft om is te kijken dat die de standaard modem ontlast maar ook dit maakt geen verschil (van modem 1 kabel naar router, router volledig apart netwerk), ook hier valt niet router uit maar modem.
Hangen verder 2 switches aan de router maar constant worden er maar iets van 4 lan's gebruikt.

Volgens KPN is het overbelasting wanneer de modem er zonder reden uitspringt maar het is hier in huis meestal normaal gebruik, lessen kijken, netflixje, afentoe wat downloaden, gamen enz. niks extreems.
Wie weet hoe ik het probleem kan vinden. Zijn er misschien apparaatjes te koop die wel wat loggen?

Anders moeten we een KPN monteur laten komen welke zelf betaald moet worden en dan is het nog de vraag of die het zo vindt.

Groet,
Berend
 
Als ik het zo lees lijkt het mij een temperatuur probleem, heeft/krijgt het modem voldoende frisse/koele lucht? De laatste keer dat ik dit zag was toen er een modem in de meterkast, strak naast de verwarmingsbuis was gemonteerd, het ding onderin de meterkast en zover mogelijk van de buis geplaatst en het probleem was over.
 
Dat is het helaas niet. Zit geen verwarmingsbuis/veel hitte in de meterkast en de nieuwe modem staat nog niet netjes gemonteerd en heeft nu aan alle kanten toegang tot lucht.
 
Lijkt toch in het modem van KPN te zitten aangezien een thermisch probleem al is uitgesloten. Zonder speciale apparatuur en toegang tot het KPN netwerk weinig zinnigs over te zeggen.

Je kunt eens op een pc met draad het volgende commando een tijdje laten lopen en het resultaat aan KPN sturen.

cmd.exe en dan
Code:
ping -t 8.8.8.8 > %desktop%\verbinding.txt
 
Heb het even laten draaien, ca. uurtje en er is al een error te pakken. Ondertussen is er in het netwerk niemand bezig geweest op een pc of tel of iets. Stonden wel laptops welke niet gebruikt werden verbonden dus misschien laag verbruik.

Bekijk bijlage 361494
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan