Internet valt regelmatig even uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knetterz

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Beste Helpers,

Mijn Internet valt regelmatig heel even uit. Soms doet hij het een of twee uur zonder problemen, soms valt hij ineens een paar keer achter elkaar even uit. De lichtjes op mijn router knipperen even maar het duurt nooit langer dan 30 seconden.

Ik heb recent een nieuwe router, De Fritz!Box 7340 van Xs4all, gekregen in plaats van een hele oude speedtouch. Daar leek ik een week geen problemen mee te hebben (maar kan zijn dat het gewoon niet opviel), daarna op vakantie geweest, en nu al een tijd dit probleem.

Ik heb 3 computers op het netwerk, 2 via een kabel en 1 wireless. Ze verliezen allemaal hun connectie. Alle drie de Pcs hebben windows XP.

Ik heb mijn licentie gecheckt, zoals ik heb gelezen op andere fora. dat lijkt geen probleem te zijn:
Lease verkregen: 7-9-2010 11:45:37
Lease verloopt: 17-9-2010 11:45:37
En vernieuwd gewoon als ik opnieuw opstart.

Ik heb stekker uit de router getrokken, helpt niet.
Ik heb de router gereset via de instellingen, helpt niet.

Ik heb Adsl van Xs4all.
Router is dus de Fritz!Box 7340

Ik stel elke hulp erg op prijs!

Laatst bewerkt:
Begin eens met 1 telefoontje naar XS4ALL en laat ze de lijn eens doormeten (kunnen ze tijdens het gesprek met je doen). Dan weet je direct of het probleem vóór het ISRA punt zit (oftewel bij XS4ALL) of erna, m.a.w. bij jou thuis in de hard- of software. Ik duim voor je dat het optie 1 is..................

Als je alles naar behoren ingesteld hebt, zou ik maar een garantieclaim indienen.

Wellicht biedt een firmware update uitkomst.
Te vinden op de site van de fabrikant.
Let wel op dat je excact de juiste gebruikt.
Let op het typenr. van je router, en versie.
Als hij hoger is (als de versie die je nu gebruikt), geef ik je een goede kans.

Dank voor de reacties!

Je zegt: 'als alles naar behoren ingesteld is.'
Ik denk dat dat niet het geval is.

De dikke telefoonkabel komt in een kastje, vandaar gaat er 1 draad naar de telefooncentrale, en 2 naar een DSL kastje. dat allemaal in de kast bij de voordeur.

Vanuit het DSL kastje gaat er dan een enkele lijn naar boven waar het modem/router (fritzbox) staat. Zo heeft hij het altijd gedaan.

Maar is dat eigenlijk dubbelop? Volgens het boekje van fritzbox zou ik direct uit de kast waar de telefoonkabel inkomt een draad moeten hebben die ik dan in de splitter stop. Alleen kan ik dat niet want die zitten er allemaal direct in, zonder handmatige aansluiting dus.

Ik heb de fritzbox splitter net voor de router (fritzbox) gezet, misschien helpt het. Ik heb al via e-mail contact opgenomen met xs4all, maar als dit niet werkt zal ik inderdaad even bellen.

Dank voor de reacties!

Je zegt: 'als alles naar behoren ingesteld is.'
Ik denk dat dat niet het geval is.

De dikke telefoonkabel komt in een kastje, vandaar gaat er 1 draad naar de telefooncentrale, en 2 naar een DSL kastje. dat allemaal in de kast bij de voordeur.

Vanuit het DSL kastje gaat er dan een enkele lijn naar boven waar het modem/router (fritzbox) staat. Zo heeft hij het altijd gedaan.

Maar is dat eigenlijk dubbelop? Volgens het boekje van fritzbox zou ik direct uit de kast waar de telefoonkabel inkomt een draad moeten hebben die ik dan in de splitter stop. Alleen kan ik dat niet want die zitten er allemaal direct in, zonder handmatige aansluiting dus.

Ik heb de fritzbox splitter net voor de router (fritzbox) gezet, misschien helpt het. Ik heb al via e-mail contact opgenomen met xs4all, maar als dit niet werkt zal ik inderdaad even bellen.
Stop maar, daar gaat het al mis. In mijn reactie ging ik uit van de situatie dat alles altijd goed heeft gewerkt en dús goed aangesloten zat.

Vanuit het ISRA punt is bij een juiste aansluiting maar 1 optie denkbaar en dat is dat de draad die naar de splitter gaat, NIET naar een centrale. Als het goed wordt aangesloten gaat het (telefoondraadje) als volgt : Isra -> Splitter -> telefooncentrale.

Laatst bewerkt:
Ik heb intussen met xs4all aan de lijn gehangen. Allerlei testen gedaan maar niets bijzonders gevonden. Ze hebben de router nogmaals gereset, maar ik verwacht niet dat dat de oplossing is.

Toen ik vertelde van de kabel situatie vertelde hij dat daar inderdaad het probleem kon liggen. Alleen wilde hij als de reset niet werkte eerst nog proberen mij te downgraden of iets dergelijks, dus dat komt er nog aan. Maar ik ben bang, gezien jullie reacties, dat er een monteur langs moet komen.

Misschien ook wel goed om dat eindelijk eens op orde te krijgen.

Edit: Je schrijft trouwens Telefoondraadje. De kabel die hier binnenkomt is zeker een centimenter dik, als het niet meer is. Blauw met diagonaal wit rode strepen.

Edit 2: Het is opgelost. XS4all heeft mijn abbonnement gedowngrade naar een lagere snelheid. Geen problemen meer en bijna geenl snelheids verlies. Plus nog goedkoper ook.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan