internet valt regelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneken07

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
hallo,

Ik heb eigenlijk al een tijdje het probleem dat op verschillende plaatsen bij mij thuis, hoe verder des te slechter, het internet op mijn laptop uitvalt. Op mijn kamer bijvoorbeeld ontvang ik 80 tot 90 % maar toch valt dit nog dikwijls uit. Ik heb een abonnement bij belgacom en gebruikt de standaardrouter die ik erbij heb gekregen.

Ik heb op mijn kamer ook al geprobeerd met een homeplug. Dit zorgt ervoor dat ik een verbinding via draad heb op mijn kamer via het elektrisch netwerk. De verkoper zei dat dit perfect zou moeten werken. Maar zelf de verbinding via de draad is beperkt.

Door dit tweede gevalletje met die homeplug denk ik dat het aan mijn router zelf ligt. Als ik nou een andere router zou kopen, zou de internetverbinding dan niet beter verlopen? Wat denken jullie?

greets
kenny

Ik weet niet wat het bereik (in meters) van die standaardrouter is, voor een advies over een andere router zinvol is.

ken je niemand die ook op belgacom zit en naar wie je kan bellen wanneer internet uitvalt om te controleren of het niet aan Belgacom ligt?

demeyer

Kan je wat meer info geven? Welk is het merk en type van je router? Wat is het OS (XP, Vista) van je laptop? Kan je zelf in de router om instellingen te veranderen?

Ik weet niet wat het bereik (in meters) van die standaardrouter is, voor een advies over een andere router zinvol is.

wel het gaat over een "FS 4104-AW" toestel, maar ik weet niet of je daar iets slimmer mee geworden bent.

Kan je wat meer info geven? Welk is het merk en type van je router? Wat is het OS (XP, Vista) van je laptop? Kan je zelf in de router om instellingen te veranderen?

wel het gaat over een "FS 4104-AW" toestel, maar ik weet niet of je daar iets slimmer mee geworden bent. En mijn systeem is vista. bdoel je daarmee dat ik mijn ip-adres intyp en dat de specificaties van de router erop komen?

Wat ik bedoel is dat je best even de laptop via een netwerkkabel aan 1 vd 4 lan-poorten van je router hangt. Typ dan het ip-adres van je router in je browser. Ik hoop dat je een username en paswoord hebt? Misschien kunnen we iets wijzer worden uit de draadloze instellingen.
Heb je de router als een ge-reset?
Werkte het vroeger wel goed?

Wat ik bedoel is dat je best even de laptop via een netwerkkabel aan 1 vd 4 lan-poorten van je router hangt. Typ dan het ip-adres van je router in je browser. Ik hoop dat je een username en paswoord hebt? Misschien kunnen we iets wijzer worden uit de draadloze instellingen.
Heb je de router als een ge-reset?
Werkte het vroeger wel goed?

ik zie die instellingen enzo maar snap er eerlijk gezegt geen bal van en het is beter dat ik geen screenshot ervan plaats of kan dat geen kwaad? Ik heb die ooit al een sop aanvraag ge-reset door mensen van deze site maar sindsdien heb ik problemen met die beveiliging. Vroeger gebeurde dit ook wel regelmatig. Maar ze zeiden bij belgacom dat dit kwam doordat er veel beton in ons huis zat en dat daardoor het signaal surft wegvallen, maar ik geloof niet echt in die theorie want als ik in de kamer naast mijn router zit kan dit ook wel gebeuren. En als ik rondvraag aan vrienden hebben zij nooit problemen met zoiets. dusja waar ligt het aan, ik weet het niet.

grts

Zijn er ook problemen als je met een kabel op je router verbonden bent ipv. draadloos?
Als je een screenshot plaatst maak dan je draadloze netwerknaam (SSID) en WEP of WPA gegevens onzichtbaar. Maar het klopt wel dat beton, muren, microgolfovens inwerken op het signaal.
De instellingen van je draadloze netwerkkaart kunnen ook helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan