Borgulas
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 mei 2007
- Berichten
- 168
Probleem: Internet blijft regelmatig wegvallen. Moet het modem (die tevens functioneerd als router) resetten om het weer aan de gang te krijgen.
Internet: Internet Basis van KPN 8 - 1Mb/s
Setup:
Speedtouch 510 Modem ---->
Sweex Broadband Router LB000021 (ingesteld als switch) --->
2 computers en de LINKSYS WRT54G ver.7 (ingesteld als switch) --->
1 computer en 1 laptop
Ik gebruik de nieuwste firmware. Ik heb deze setup zodat ik zowel de sweex als linksys als switch kan gebruiken. Dat is de enige manier waarop ik effectief kan portforwarden.
Ik heb eerder geprobeerd alleen met de ene of andere router icm. de modem te gebruiken, maar dat bleef problemen geven. Daarom denk ik dat het probleem in het Sweex Modem zit. Hoe kan ik dat bevestigen? Bestaat er ook zoiets als een stresstest voor routers/modems? En kan ik het beste een nieuwe aanschaffen of moet ik iets in de instellingen veranderen?
Ty :thumb:
Internet: Internet Basis van KPN 8 - 1Mb/s
Setup:
Speedtouch 510 Modem ---->
Sweex Broadband Router LB000021 (ingesteld als switch) --->
2 computers en de LINKSYS WRT54G ver.7 (ingesteld als switch) --->
1 computer en 1 laptop
Ik gebruik de nieuwste firmware. Ik heb deze setup zodat ik zowel de sweex als linksys als switch kan gebruiken. Dat is de enige manier waarop ik effectief kan portforwarden.
Ik heb eerder geprobeerd alleen met de ene of andere router icm. de modem te gebruiken, maar dat bleef problemen geven. Daarom denk ik dat het probleem in het Sweex Modem zit. Hoe kan ik dat bevestigen? Bestaat er ook zoiets als een stresstest voor routers/modems? En kan ik het beste een nieuwe aanschaffen of moet ik iets in de instellingen veranderen?
Ty :thumb: