internet valt regelmatig weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleffer

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2000
sinds kort heb ik w7 ultimate op de laptop staan, alles werkt zoals het hoort, alleen valt mijn connectie wel heel vaak weg. ik kan dan wel steeds op herstellen klikken waardoor ik direkt terug verbinding heb, maar dit kan niet echt de bedoeling zijn. MSN en Facebook chat vallen continu uit door dit probleem :-S
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? zit met een draadloos netwerk van Hercules. vaste pc geeft dit probleem niet. :(

Als je géén problemen hebt met de stroomadapter er aan, dan kan het aan het energiebeheer van de netwerkkaart liggen.

Je vermeldt niet of je het probleem ook had vóórdat je Windows 7 installeerde (dus met een 'ouder' besturingssysteem).

Kijk ook na of het probleem er ook is als je dichtbij de Hercules gaat zitten met je laptop. Het is namelijk ook mogelijk dat de (ingebouwde) draadloze netwerkkaart slechtere ontvangst heeft dan de draadloze netwerkkaart van de desktop-computer.
Is het probleem daar ook, dan zou ik aan driverupdates voor de draadloze netwerkkaart of (zoals minal aangeeft) de energiebeheeropties gaan denken.

Tijs.

het probleem zal niet aan het energiebeheer liggen. de stroomadapter is bijna altijd aangesloten. ook de afstand tot aan de draadloze router kan geen probleem zijn. er zit amper 4m tussen de router en mijn laptop. de desktop heeft een ingebouwd kaartje en staat verder van de router, maar heeft dit probleem BIJNA nooit. af en toe heeft die ook wel zijn kuren, maar is niet te vergelijken met de connectieproblemen die ik op de laptop heb. met de vorige versie (VISTA) had ik dit probleem niet. heb geen vista op dvd om te downgraden, XP heb ik geprobeerd maar laat zich niet direkt installeren (installatieoptie als ik de cd in steek is niet selecteerbaar :-S)

enige raad?

Probeer een driverupdate voor je draadloze netwerkkaart.
Kijk of er nieuwere / andere drivers voor zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan