Internet valt sinds kort meerdere malen per dag weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bermuda

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2008
Goeiedag,

Ik heb sinds kort verbindingsproblemen met de modem. Eigenlijk heeft het altijd goed gewerkt, nooit problemen, maar sinds een paar dagen valt het om het halfuur/uur een keer uit.
Ik gebruik een kabel aansluiting, het is een 22 meter lange kabel die van beneden naar de zolder loopt... ik denk dat ik er nu zo'n 2 jaar gebruik van maak.

Het schijnt willekeurig te gebeuren, maar er zit wel altijd minimaal een tijd van ongeveer 30 min tussen voordat de verbinding weer weg valt. Als ik dan probleem oplossen aan klik geeft hij aan;

"Er zijn verbindingsproblemen met uw breedbandmodem.",
en dan daaronder dat verhaal van stekker eruit halen etc.

Dit is echter niet nodig, want na 1 minuut lost het probleem zichzelf op en krijg ik vanzelf weer verbinding, om erachter te komen dat het zo'n halfuur tot een uur later weer uit valt.

Ik dacht eerst aan een kabelbreuk, maar telkens als het uit valt kan ik ook geen gebruik maken van wifi op m'n telefoon.
Ik heb al wel geprobeerd om de stekker eruit te halen en opnieuw erin te doen, dit haalt niets uit.

Heeft iemand een oplossing?

Bvd,

Wesley

Laatst bewerkt:
Hallo Bermuda. De computer helemaal uitzetten. Dan de modem van de spanning af, alle stekkers eruit. Even enkele minuutjes wachten dan spanning er weer op. Modem geheel laten opstarten. Dan pas weer de computer aanzetten.

Je schrijft, Dit is echter niet nodig, want na 1 minuut lost het probleem zichzelf op en krijg ik vanzelf weer verbinding, om erachter te komen dat het zo'n halfuur tot een uur later weer uit valt.

Maar dit kan wel nodig zijn, spanning enz enz.

Hoi,
het kan wel degelijk aan je modem liggen en ook nog aan je netstroomadapter v.h. modem. Ben dit probleem vaker tegengekomen.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de computer uitgezet, schakelaartje aan de achterkant ook op 0 gezet. Stekkers eruit van alles en nog wat, 5 min gewacht en toen alles weer aangezet.
Ik moet zeggen dat ik nu al langere tijd zonder uitval bezig ben, maar ik durf nog niet te zeggen dat dit de oplossing biedt. Ik laat morgen wat meer weten!

EDIT: Ik had niet gedacht dat het zo simpel zou zijn maar het probleem is klaarblijkelijk weg. Bedankt voor de hulp!!

Laatst bewerkt:
Na het bijna een hele dag vol te hebben gehouden is het toch nog een keer weggevallen, maar dit keer kreeg ik de melding: "De DNS-Server reageert niet". Daarna kreeg ik heel kort verbinding en viel het daarna meteen weer uit, en weer aan.... hopelijk was dit toevallig iets eenmaligs.

EDIT: Nee, toch niet. Hij blijft nu om de haverklap uitvallen, en wéér met de melding die ik als eerste ook kreeg; "Er zijn verbindingsproblemen met uw breedbandmodem".

Laatst bewerkt:
Wat je kan doen is het volgende:
windowstoets + r >typ>cmd>enter>typ>ipconfig /flushdns>enter

Geen idee wat het precies inhoudt maar de DNS omzettingscache is leeggemaakt. Bedankt voor de hulp, ik laat wel weer wat weten!

Zucht! :(

2gujmnc.png

Vandaag weer, de 1e keer dat het gebeurt. En bedankt voor de linkjes, die maken het wel wat duidelijker!
EDIT: En meteen erop weer, volgens mij krijg ik nu weer een reeks uitvallen achter elkaar.
EDIT2: En zo is het. Om de paar minuten uitval.

Laatst bewerkt:
Excuses, ik kwam er gisteren niet aan toe om nog achter de PC te zitten.

Mijn provider is UPC en zie bijlage voor modem

Bijlagen

• 20120216_165825.jpg
    20120216_165825.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
heb je al gedacht aan de reset knop?

om je modem te resetten doe je het volgende.

1. zet alle apparaten die verbonden zijn met de modem uit.
2. Trek de stekker uit van de modem.
3. Wacht tot alle lampjes van de modem uit staan en wacht 10 a 15 minutjes.
4. stop de stekker in en wacht tot alle lampjes terug aan staan.
5. Wacht dan 5 minuten (om zeker te zijn dat alles aan staat)
6. Klik op de reset knop die (meestal) onderaan de modem zit
7. Nu beginnen alle lampjes te flikkeren (normaal gezien alle modems vanaf 2005)
8. Zet eerst alle apparaten aan die verbonden zijn met de telefoon kabels (bijv. telefoon , fax , ...) zelfs inbelverbindingen indien van toepassing op de computer.
9. Zet nu alle apparaten aan die verbonden zijn met de LAN-internet kabel (de witte kabel die verbonden is met de computers). Als LAN niet in het huis gebruikt word moet je deze stap overslaan
10. Start nu alle apparaten die met de WiFi verbonden zijn aan

Alle apparaten moeten verbonden zijn binnen het half uur anders staat de modem ingesteld op de apparaten die binnen het halfuur zijn ingesteld.

Als je de WiFi Apparaten niet direct wilt verbinden maar bijv. de dag erna dan moet het niet direct tijdens het halfuur worden gedaan.

LAN = breedbandverbinding

Laatst bewerkt door een moderator:
En daarmee zetten wij nu een slotje op dit topic. Deze is immers de 3 maanden ruim gepasseerd en mag dus met rust gelaten worden. Tevens hebben wij een functie: Bericht aanpassen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan