Internet valt soms weg...

• Onderwerp starter Onderwerp starter RTP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RTP

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2007
Hallo,

Ik heb al een tijdje een nieuwe laptop (HP Pavilion dv7-2040ED) en daarom heb ik ook een router gekocht, de SitecomWL303. Ik weet niet precies hoelang dit probleem zich voordoet maar ik zal het jullie uitleggen:

Als ik pagina's op internet opvraag doet hij dat normaal, soms houd mijn internet het wel gewoon 30 minuten vol... maar na enige tijd verliest hij als het ware om de 5 minuten de verbiding gedurende ongeveer 30 seconden, daarna doet hij het weer.

Jullie begrijpen waarschijnlijk dat dit zeer lastig is als ik bestanden probeer te downloaden of een online game aan het spelen ben of files naar mijn webserver probeer te uploaden. Er is nog een computer met win7 in het thuisnetwerk, deze staat beneden en is aangesloten op de router met een kabel. Mijn laptop gebruikt z'n draadloze functie aangezien deze boven staat en er geen kabel naar de meterkast beneden loopt.

Weten jullie een oplossing hiervoor? Het is namelijk erg irritant.

Groetjes,
RTP.

Probeer eens uit, of dit probleem zich ook voordoet, wanneer je met de laptop vlakbij de zender/router bent/blijft. Het klinkt toch in eerste instantie als een probleem met het signaal.

Jammer, dat is niet het probleem. Ik heb trouwens internet van UPC, weetje? het bedrijf dat 0% om hun klanten geeft ;) .. nou las ik op hun forum (waar zelfs nog een foutmelding is als je je wilt registreren, ze waren al die negatieve reacties zeker zat?) dat nog tien/twintigtallen mensen daar last van hebben. Geen oplossing nog gevonden.

UPC is geeft niet 0% om zijn klanten.
Nog heel veel minder! Klanten werven kunnen ze maar verder...

Maar daar gaat de vraag niet om.

Probleem met je Router, dat jij steeds je internet verbinding verliest.
Ja, als het zich ook voordoet als je dichtbij bent licht het daar niet aan.

Nu is mijn mening: dat sitecom niet zo goed is. Zelf al meerdere keren zelfde probleem als jij beschrijft gehad. Dus daarbij weggegaan en overgegaan op Linksys en nu langzaam naar D-link.

Je zou kunnen proberen bij een ander (buurman vriend, vriendin, enz.) of je het probleem daar ook hebt. Blijf je daar wel gewoon online? Dan is het een probleem met je router.
Dan raad ik je aan sitecom weg te doen.

Je kan ook even kijken of je router om de 30 minuten zijn sleutels en ip adressen refreshed. Dat kan ook nog.

Succes ermee:D

@Rick: Ja je hebt gelijk, nog minder!

Maargoed weer even bij het topic.. Ik heb wel ong 50-60 euro voor dat router betaald.
Ik kan bij de router van mijn overburen ook inloggen (onbeveiligd) die hebben ook een sitecom, wel een andere versie. Daar blijf ik gewoon online. Waar kan ik kijken of mijn router deze sleutels refreshed?

Groetjes,
RTP.

Zo te zien refresht hij z'n sleutels niet, ik heb gekeken bij LAN IP Lease Time: Forever.
Dus dat kan dan toch niet?

Hoi

sorry dat ik zo laat reageer. Ben erg druk laatste tijd.

Nog ff wat nagevraagd enzo. Maar heb je meerde computers op het netwerk aangesloten?
Het zou kunnen dat 2 hetzelfde ip-adres gebruiken, dan wordt er een vanaf gegooid.

Ik hoor het wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan