Internet valt steeds uit->router? (van sweex)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandorCRX23

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hallo heren,

Ik heb al een tijd een probleem met mijn internet. Deze valt steeds uit na 5-10 minuten. Het is onregelmatig want vaak gaat het een dag, twee dagen goed en de andere keer knalt ie er steeds uit.

Ik heb een router van sweexx 4 poorts met edimax 6104s firmware erop, de provider is chello en ik ben gewoon met een kabel verbonden.

Als ik in het cmd scherm invoer: ping -t www.google.nl dan zie ik de connectie, wanneer het inet eruit ligt zie ik " request timed out".
Wanneer ik het ip adres van de pc ga pingen (opgezocht via ipconfig), dan zie ik dat deze de pakketten gewoon kan versturen en aankomen terwijl het internet niet werkt.
Nog iets geks is dat wanneer ik naar de router ga kijken op zijn gateway adres, en ik druk dan op release en dan renew, dan is er meteen weer internet connectie. Dit duurt echter vaak niet lang

We hebben twee pc's en een ps3 op het netwerk maar de andere pc die heeft ook geen internet als dit eruit ligt. Dus het zal niet liggen aan de netwerkkaart. Wanneer ik de stekker van de router en modem eruit trek en opieuw inplug, dan werkt het na een paar minuten weer.

Zou iemand weten wat er aan scheelt.....ligt die router gewoon te etteren en moet ik die gaan vervangen??

Alvast bedankt!,

Vriendelijke groet,

Sandor

Een dergelijk probleem heb ik ook.
Heb een Sweex router RO002. (niet draadloos). Zat eerst bij Home nu bij KNID (plaatselijke waar alles 3 in 1 is. Hebben ook Home (nu Ziggo) in hun pakket dus maakt eigenlijk weinig verschil, alleen gaat telefoon en internet nu via 1 modem (voorheen aparte voor internet) Zonder router werkt alles prima.
Router ertussen en verbinding gaat soms een paar uur prima en soms valt ie telkens uit. Daardoor bij msn ook een soort van time outs?!1 (msn wil reconnect in 30seconds e.d.staat dan op het scherm)
Heb dus eigenlijk het idee dat hij niet helemaal van internet gaat.....??!!!

Wat ik zelf al eens gedaan heb is de LEASE time verlengen, bij mij max. 99 dagen, bij andere routers kan je die op oneindig zetten. Let wel op dat je dit na resetten weer moet doen. Had eerst het idee dat ik toen veel minder snel van internet af ging.

Heb ook nog iets gelezen over het uitzetten van je windows firewall dat dat kan helpen...
evt een firmware update?? bij sweex.nl (zelf ook nog niet gedaan.

gr
Smiley

Hopelijk vinden we hier toch een oplossing voor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan