Internet valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nightshade

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
213
Sinds 4 dagen valt internet ontzettend vaak uit.
Het ligt niet aan de provider want m'n buren met dezelfde aansluiting hebben nergens last van.

4 Dagen terug was het af en toe...
Om het uur vloog internet er soms ff uit.
Eerst ging internet wat schokkeren (Wat duidelijk te zien was omdat ik World of Warcraft speelde), en daarna viel het dan ff uit voor 2 minuten. Dan was het weer terug. Maar sinds 2 dagen is het bijna elke 5 minuten! Het is te gek voor woorden....

Ik heb de modem en router allebei al meerdere malen gereset. Computer met ad-aware onderzocht. We hebben een nieuwe videokaart sinds 5 dagen, maar ook daarvoor hebben we al eens eerder gehad dat internet zomaar soms uitviel. (Deze week bedoel ik daarmee) Dus denk niet dat het daaraan ligt want hij werkt prima.

Zou het aan de modem kunnen liggen? Die is geloof ik een jaar of 5 oud inmiddels, dan zouden we Multikabel ff moeten bellen voor een nieuwe denk ik. Maar zijn er geen andere redenen waardoor internet zo vaak zou kunnen uitvallen? En nog in opbouwend tempo ook lijkt wel. (Steeds vaker dus)
 
Wat voor provider?
Chello ? Want die heeft gemeld op de site dat er deze week problemen kunnen zijn met het netwerk:
Chello netwerkstatus


PS: het kan alsnog aan de provider liggen want het geld alleen voor Chello Starter en Easy
dus als jouw buurman classic of light of plus heeft of wat dan ook dan kan jij problemen ondervinden
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Mike NL
Wat voor provider?
Chello ? Want die heeft gemeld op de site dat er deze week problemen kunnen zijn met het netwerk:
Chello netwerkstatus


PS: het kan alsnog aan de provider liggen want het geld alleen voor Chello Starter en Easy
dus als jouw buurman classic of light of plus heeft of wat dan ook dan kan jij problemen ondervinden

Nee ik heb Multikabel, en m'n buren hebben precies hetzelfde als wij.
 
Kan men bij Multikabel je verbinding niet testen ?
Weet niet of ze daar ook eerst jouw computer en software als de schuldige aanwijzen voordat men erachter komt dat het modem aan zijn einde is.

Ik zie in ieder geval genoeg werkzaamheden
bij Multikabel, dus zou eerst kijken of dat op jou van toepassing is.
Hebben ze geen test optie voor je internetverbinding, anders doe je dit bij http://www.speedtest.nl/
Met een schema over verschillende tijden van de dag heb je iets om over te klagen.
Het compleet uitvallen van een modem komt in de meeste gevallen nadat de verbinding 'er wel is maar zeer traag is' waarna het stopt.
Heb je nou een zeer goede snelheid en van het ene op andere moment geen internet dan zoek ik dat bij de provider.
 
Geen werkzaamheden hier.
Klopt volgens mij wel dat ie soms van normaal naar langzaam naar uit gaat. We gaan morgen Multikabel wel ff bellen, denk toch dat het aan de modem ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan