Recent is een kennis van mij overgestapt naar glasvezel van Fype.
Ze hebben een nieuwe modem (van fype) maar de router is nog van ziggo (daar zaten ze eerst).
Minstens een keer per uur valt internet helemaal weg.
er word geen gebruik gemaakt van kabels, alleen Wi-Fi.
Het is een compleet pakket wat ze hebben , Telefonie+tv+internet, wanneer het internet wegvalt doen de tv en de telefoon het wel nog steeds.
de modem resetten lost het probleem dus tijdelijk op, na een klein tijdje valt de vervinding weer weg.
Ik wil het graag proberen te fixen voor ze, maar heb geen idee waar ik moet beginnen met kijken/proberen.
Iemand tips
Edit:
de Band staat op 2.4 Ghz (b+g), er kan geen 5ghz geselecteerd worden. de Enige andere opties zijn 2.4 Ghz +B of +G.
Er staan nog een aantal opties waarvan ik niet weet wat ze doen, en of ze wel goed ingesteld staan. onder andere :
Mode : AP (met een keuze uit Client, WDS en AP+WDS)
Channel : 8 (met keuze uit Auto, 1 tot en met 13)
iemand een idee of dit goed staat zo?
Ze hebben een nieuwe modem (van fype) maar de router is nog van ziggo (daar zaten ze eerst).
Minstens een keer per uur valt internet helemaal weg.
er word geen gebruik gemaakt van kabels, alleen Wi-Fi.
Het is een compleet pakket wat ze hebben , Telefonie+tv+internet, wanneer het internet wegvalt doen de tv en de telefoon het wel nog steeds.
de modem resetten lost het probleem dus tijdelijk op, na een klein tijdje valt de vervinding weer weg.
Ik wil het graag proberen te fixen voor ze, maar heb geen idee waar ik moet beginnen met kijken/proberen.
Iemand tips
Edit:
de Band staat op 2.4 Ghz (b+g), er kan geen 5ghz geselecteerd worden. de Enige andere opties zijn 2.4 Ghz +B of +G.
Er staan nog een aantal opties waarvan ik niet weet wat ze doen, en of ze wel goed ingesteld staan. onder andere :
Mode : AP (met een keuze uit Client, WDS en AP+WDS)
Channel : 8 (met keuze uit Auto, 1 tot en met 13)
iemand een idee of dit goed staat zo?
Laatst bewerkt: