Internet valt steeds weg (fype)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ergonio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2013
Berichten
2
Recent is een kennis van mij overgestapt naar glasvezel van Fype.
Ze hebben een nieuwe modem (van fype) maar de router is nog van ziggo (daar zaten ze eerst).

Minstens een keer per uur valt internet helemaal weg.
er word geen gebruik gemaakt van kabels, alleen Wi-Fi.
Het is een compleet pakket wat ze hebben , Telefonie+tv+internet, wanneer het internet wegvalt doen de tv en de telefoon het wel nog steeds.

de modem resetten lost het probleem dus tijdelijk op, na een klein tijdje valt de vervinding weer weg.

Ik wil het graag proberen te fixen voor ze, maar heb geen idee waar ik moet beginnen met kijken/proberen.
Iemand tips

Edit:

de Band staat op 2.4 Ghz (b+g), er kan geen 5ghz geselecteerd worden. de Enige andere opties zijn 2.4 Ghz +B of +G.
Er staan nog een aantal opties waarvan ik niet weet wat ze doen, en of ze wel goed ingesteld staan. onder andere :

Mode : AP (met een keuze uit Client, WDS en AP+WDS)
Channel : 8 (met keuze uit Auto, 1 tot en met 13)

iemand een idee of dit goed staat zo?
 
Laatst bewerkt:
Dit probleem wordt mogelijk veroorzaakt doordat er twee DHCP servers actief zijn. Het probleem wordt dan verholpen door deze uit te zetten in de Ziggo modem.
Mvg Leo
 
Oke, dat zal ik proberen, ik neem aan dat er op de router en moden DHCP servers actief zijn? ik wil dan proberen degene op de router uit te schakelen.
ik heb alleen geen idee hoe ik kan inloggen op de router.
(met het lokale ip adres kom ik op de modem terecht geloof ik)
 
Op de site van Ziggo kun je de handleiding van de betreffende router downloaden.
Mogelijk zijn de IP adressen van de Fype en de Ziggo hetzelfde, dan moet die van de Ziggo losgekoppeld worden van de Fype en een ander toegangs IP adres gegeven worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan