Internet valt steeds weg ondanks adapter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Imkee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Imkee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2013
Dag allemaal,

Sinds een aantal weken heb ik een zelf samengestelde desktop. Hierbij loopt mijn internet via een powerline adapter van 500mbit (de Netgear Powerline Kit XAVB5101 500Mbit nano).
Mijn vriend heeft met zijn desktop dezelfde adapters, de mijne loopt dus samen met die van hem naar onze router waar adapter nummer 2 is ingestoken (deze kit wordt verkocht per 2, natuurlijk).

Nu is het probleem alleen dat om de haver klap mijn internet wegvalt, ook als mijn vriend zijn desktop uitstaat -dus daar heeft het niet mee te maken-. Zo vanavond wel 5 keer op een uurtje of 3 en ik word er knettergek van!
Meestal heb ik dan ongeveer 2-3 minuten geen internet en herstelt het zich vanzelf weer. Nu vind ik eens een keer 2-3 minuten niet erg, maar het gebeurt om de haverklap en 't word me toch een potje vervelend. Vooral omdat ik 1200 euro heb besteed aan het complete ding, dus als alles goed werkt zou dat fijn zijn.
Overigens, áls mijn internet gewoon werkt, dan krijg ik onze volle internetsnelheid binnen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Mijn vriend heeft er af en toe ook last van, maar in veel-veel-veel mindere mate dan ik!

Ben benieuwd of iemand een oplossing weet! :)

Imkee

Laatst bewerkt:
Eerste wat ik zou proberen is betere/nieuwere drivers te vinden voor de bedrade/draadloze netwerkadapter die je gebruikt.

Tijs.

Er zijn voor zover ik kan vinden geen drivers beschikbaar.

Imke

De kwaliteit van het signaal gaat achteruit als er veel andere netwerken in de omgeving actief zijn.
Door een vrij kanaal te kiezen, kunnen de problemen met de het slechte signaal echter al snel opgelost zijn.

Download InSSIDer en start het programma. InSSIDer zal nu alle netwerken laten zien en welke band ze gebruiken.
Kijk welke band je eigen netwerk gebruikt. Voor de 2,4Ghz-band zijn de kanalen 1 tot en met 13 beschikbaar.
Voor de 5,0Ghz -band de kanalen 36, 40, 44 en 48.
Je kunt de kanalen gemakkelijk sorteren door op Channel te klikken. Kies een band waarop weinig andere netwerken op actief zijn.
Log dan in op de router en kies Draadloos. Selecteer het goede netwerk en bij Kanaal het door jou zojuist uitgezochte vrije kanaal.

Er zijn voor zover ik kan vinden geen drivers beschikbaar.

Imke

Noem dan eens welke Wifi adapter je hebt (merk + type) en vermeld ook merk + type pc/laptop (als dat een door de fabrikant samengesteld apparaat is, bijv. van HP, Acer, PackardBell etc.)
En natuurlijk ook de versie Windows besturingssysteem vermelden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan