Internet valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

krugar

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 okt 2003
Hoi mensen,

Zit gisteravond zit ik met het probleem dat na een paar uur mijn internet helemaal wegvalt :(.
Dan trek ik maar de stekker van de modem eruit en doe ik hem er opnieuw in en het werkt weer.
Wie weet wat er aan de hand zou kunnen zijn, ik weet het niet.

internet-provider: Chello
Windows: XP PRO

Groeten, :thumb:

Stopt hij ermee terwijl je ermee aan het werk bent, of als je een tijdje niets hebt gedaan en dan verder wilt ?
Heb je dit probleem nu voor het eerste ?
Zit er een patroon in de tijd voordat hij uitvalt ?
Heb je iets aan je hardware, of software mbt het netwerk of je internet veranderd ?

Hij doet het rond de 2 a 3 uur.
Nou moet ik wel zeggen dat hij vanaf gister flink aan het dwl is. En als ik dan weg ben gaat die er wel verder mee, maar hij klapt er dan spontaan uit.
Voor de rest heb ik niks met betrekking van hardware of software gedaan.

Het zou wellicht ook een storing van de provider kunnen zijn hij doet het vanaf 4 uur tot nu toe nog perfect.

Wat zou kunnen (Lees ZOU !) is dat je bij je netwerkkaart de functie: Turn off this device to save energy oid aan hebt staan, dat betekend dat als je gedurende langere tijd de netwerkkasart niet gebruikt deze uitschakeld, normaal wordt ie weer ingeschakeld als je de pc gaat gebruiken, echter kom ik het vaker tegen dat het vervolgens niet meer werkt, vaak ook in combinatie met bv een router.

Als ik kijk bij de eigenschappen van mijn netwerk kaart.

Energibeheer: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen

Dat staat aangevinkt.

Dus daarom zou wellicht mijn internet helemaal wegvallen als ik de pc niet gebruik en dan kan ik daar het vinkje weghalen?

Laatst bewerkt:
Vandaag heb ik weer het probleem dat mijn internet spontaan verbreekt.

Ik start vanmorgen pc op en start msn en Direct Connect op dat was rond 11 uur. Dit waren de enigste programma's die aanstaan die via internet verbinding aan het maken. Ik ben zelf paar minuten later weggegaan. nou kom ik vanavond thuis kijk ik bij Direct Connect. En is die Plotseling sinds 1 uur verbinden verbroken, msn stond ook afgemeld. Cirect Connect probeert dan steeds verbinden te maken maar dat lukt niet. IE werkt ook niet meer. Heb dan maar weer de stekker uit de modem getrokken en opnieuw erin gedaan en het werkt weer. Wat kan er hier aan de hand zijn?

Groeten,:thumb:

Vinkje mag idd uit.

Heb je ook een router ? of server ?

Geplaatst door GForze

Heb je ook een router ? of server ?

Geen van beiden. Ik zit gewoon vanaf de moden met een kabel naar mijn pc en gebruik geen van beide dingen. Maar ik denk dat het door het programma Direct Connect misschien zou komen, want het gebeurd alleen als ik dat programma gebruik

Is wel vreemd, als het door dc komt......maar ja zou idd wel kunnen, heb je de nieuwste versie van dc ? en connect je in active of passive mode, heb je een firewall ?

Ik heb versie 2.0.1500.1745
Ik gebruik hem in de active mode
En ik heb geen firewall.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan