Internet valt steeds weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DerClown

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2005
Berichten
48
Hey, ik ben een @home intensief 8000 gebruiker, maar ik heb sinds een week, dat me internet echt regelmatig uitvalt, eens per 5 minuten ofzo

Ik heb 3 computers achter een router hier

3x win xp
 
Valt je verbinding op de router weg of op het modem?
 
Geef de drie computers eens een vast ip adres , en schakel DHCP in de router uit .

Ik had hetzelfde probleem , nu draait het stukken beter.
 
Vergelijkbare vraag als Mario stelde: Valt Internet voor iedereen uit op hetzelfde moment, of alleen voor een gedeelte van het 'pc-park' van 3 pc's??

Indien voor iedereen: Dan ligt het aan de verbinding vanaf kabelmodem -> Internet en/of verbinding router -> kabelmodem
Indien voor maar een gedeelte van je 'pc-park': Lokaal probleem op 1 of meerdere pc's.

Kijk in ieder geval alvast het volgende na op alle pc's: Misschien gooit Energiebeheer roet in het eten.
- Indien gebruik wordt gemaakt van USB netwerkkaarten: Start Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc), zet bij USB Controllers -> alle USB xxxHub of xxxRootHub in het tabblad Energiebeheer de optie "De computer mag ... energie te besparen" uit.
- Indien gebruik wordt gemaakt van een netwerkkinsteekkaart of een op het moederbord geïntegreerde netwerkkaart: Zet in Apparaatbeheer bij Netwerkadapters -> [de netwerkadapter in kwestie] in het tabblad Energiebeheer de optie "De computer mag ... energie te besparen" uit.

Tabblad Energiebeheer zichtbaar te maken door op elk relevant apparaat te dubbelklikken in Apparaatbeheer.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan