Internet valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jrauwerda

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2010
Berichten
21
Geachte lezer,

Ik heb een probleem met mijn internet. Vooral in de avond komt het vaak voor dat mijn internet kort weg valt. Dit is erg vervelend, vooral bij het streamen van video's of het spelen van online games.

Ik dit probleem met de WIFI van mijn UPC Horizon box op 2,4 en 5 GHz. Ik heb ook geprobeerd om een kabel te trekken naar mijn Sitecom router maar dit heeft het probleem niet verholpen. Ook heb ik verschillende WIFI kanalen geprobeerd, wat tevens niet het probleem verhielp.

Dit alles geeft mij het gevoel geeft dat het niet perse aan de WIFI van de Horizon box ligt maar misschien aan de Horizon box zelf, of de verbinding met UPC zelf.

Zijn hier mensen met hetzelfde probleem met UPC? Of zijn er mensen die misschien een oplossing hebben, of mij kunnen helpen vast te stellen waar het probleem ligt?

Met vriendelijke groet,
J
 
Bij mijn zoon viel wifi bij de horizon ook regelmatig weg, het heeft een tijd geholpen het apparaat enkele centimeters naar voren te zetten. hij stond dan beter buiten de straling van de tv die er boven stond. Dit was overigens een tip van upc. Omdat later de horizonbox andere problemen kreeg met wifi heeft upc toch maar een router opgestuurd.

Het lijkt er een beetje op dat als je horizon box werkt, dat je dan geluk hebt en anders gewoon pech.

Zijn de kabels waar de horizonbox verbinding maakt wel van de goede specificatie?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw reactie.

Ik zal het gelijk even proberen! Ik post hierover wel even een update.

Ik heb niet echt het idee dat het aan de WIFI ligt omdat het probleem zich ook voor doet als ik WIFI van mijn Router op pik, die dan via een kabel verbonden is met de Horizon.
 
De coax kabel zou ook een bron kunnen zijn. Daarom vroeg ik ook of die van de goede specificatie is.
 
Ook de lengte ervan kan van invloed zijn, overigens.
En welk merk zijn de coax connectors?

Bij een UPC modem of modem/router mag de coaxverbinding met de wandcontactdoos niet meer dan een 1½ meter bedragen, overigens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan