Internet valt telkens weg ("leasedatum Linksys vervallen")

• Onderwerp starter Onderwerp starter D34F
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

D34F

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Hoi allemaal,

ik (eigenlijk mijn vader) heb een probleem. Thuis hebben we internet van Casema en een router van Linksys (weet helaas niet welke). Mijn vader maakt draadloos verbinding daarmee (en dus met het netwerk) met zijn laptop (PC zit er wel met draad op aangesloten)

Sinds kort doet het internet op zijn laptop raar (PC heeft geen problemen). De ene keer kan je gewoon een uur ofso internetten, maar op een gegeven moment valt de verbinding telkens weg. Sterker nog, het netwerk waar hij verbinding mee heeft verdwijnt. Dus; opnieuw zoeken, kijken of hij hem weer vindt, weer verbinden, internet doet het, 10 seconden later gebeurt hetzelfde.

Nu kreeg ik net een mailtje van mijn vader. Daar stond dit in:

"Linksys zei dat de leasedatum van Linksys is vervallen. Casema zegt hetzelfde en dat Linksys geupdate moet worden"

Begrijp ik het dus goed dat ze gewoon bedoelen dat ik de firmware van onze Linksys router moet updaten en dat het probleem dan opgelost is? Ik kan het nu niet proberen want ik zit op mijn werk, maar dan kan ik dat mijn vader mailen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Kan ja:
1.Firewire Downloaden
2.In je router inloggen en dan bij firware update het bestand invoegen
3.Danb router helemaal opnieuw confugiriren
en dan moet hij het weer doen .
Maar LET OP : Doe dit wel met een pc met kabel!
Dus niet draadloos!

Sommige routers hebben het maar moeilijk mer Casema. Zo ook die van mij. Ik moest ook een firmware update doen en daarmee was het probleem verholpen.

Sommige routers hebben het maar moeilijk mer Casema. Zo ook die van mij. Ik moest ook een firmware update doen en daarmee was het probleem verholpen.

Mja, maar moet ik dan echt zoals de heer boven je zegt alles opnieuw configureren? En Linksys zelf zegt dat de leasedatum (wat de?) verlopen is en dat er daarom update nodig is. We hebben deze router al langer dan een jaar.

Tja, ik moest even alles opnieuw instellen maar dat was voor mijn router een fluitje van een cent. Ik had het probleem overigens gelijk al bij de eerste keer.

Voor linksys heeft u ook custom firmwares (DD-WRT is erg goed) werke erg veel stabieler draaien dan de originele. Hier verliest u uw garantie echter mee, maar na een jaar is deze er hoogst waarschijnlijk toch al uit.

Het probleem is inmiddels opgelost. Heb Linksys nog even gebeld, iemand in de buurt bleek ons signaal te storen door te hoge straling van zijn router of iets dergelijks. Linksys firmware is ook geupdate though.

Bedankt voor jullie hulp.

Mooi, ik heb wel eens gehoord dat ze best een goede service hadden daar. De naam verwdijnt alleen binenkort las ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan