internet valt uit om 23:00

Status
Niet open voor verdere reacties.

donzine

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Hey ik heb hier een klein probleempje, mijn internet valt ELKE dag om precies 23:00 uur een minuut ongeveer uit.. Dit was eerst niet zo'n probleem maar nu vergeet ik het steeds en gebeurt het dus iedere keer op een ongelegen moment. Ik denk niet dat dit aan mijn computer ligt, want op een andere computer gebeurt precies hetzelfde. Waar kan dit aan liggen??

ahahahah, ja dat zeiden mijn ouders ook al :P mooi kan je naar bed gaan XD. Nee ik denk niet dat ze aan de verbinding hebben gerommeld zodat ie dan uitvalt, omdat ze er geen verstand van hebben :P

Gelukkig kun je er om lachen.

Er zit och niet iets van een timer op of een instelling in de router of -........

Dat is denk ik je router die de DHCP cache vernieuwt, zodat computers die niet meer gebruik maken van het netwerk uit de lijst worden gehaald, zodat een andere computer die zich aanmeldt het IP adres kan gebruiken. Dat heb ik ook, gebeurt om 01:00 dacht ik. Ik mag dus nog ruim 1:15 uur, maar ik ga er zo mooi in! :P

Laatst bewerkt:
Ik wilde gister nog reageren maar er ging wat fout met mijn router dus ik had geen verbinding meer :o
In de router kan ik daar niks over vinden, ik denk dus dat de modem de router steeds een nieuw IP geeft, daarom heb ik nu de router ook een statisch IP gegeven die voor 14 dagen geleased is. Ik zie vanavond wel of het werkt :D bedankt voor het helpen.

Hoi !

Bij ons hier slaat om exact 23.00 uur de nachtstroom in.

Dit gaat soms gepaard met een moment van "stroomloosheid".

Greetz,

Harry.

Net viel het internet toch weer uit, maar kon nog wel bij mijn modem komen... die achter de router zit, en toen zag ik dit: PPP Connection: Cable disconnected. weet iemand nog een oplossing?
edit: PPP connection is van de modem naar buiten, dus niet naar de router.

Welke provider heb je ?
Geef even een uitdraai van het commando ipconfig /all

Ik zit bij allice

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Nick>ipconfig /all

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: nick-pc
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1A-4D-5B-61-0D
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.99
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 172.19.3.1
172.19.3.2

C:\Documents and Settings\Nick>

Een ding ben je nog vergeten in te kopieeren namelijk lease verkregen en lease verlopen.
Verder staat DHCP uit,zorg er voor dat je die op aan hebt staan.

Ik heb geen lease time omdat ik voor deze computer een statisch IP heb gemaakt, daarom staat DHCP ook uit.

maar als het dus aan de lease time ligt wat ik niet denk, wat heb dit er dan mee te maken: PPP Connection: Cable disconnected (tijdens de internet uitval) en dat is in mijn modem, dus niet eens de router.

Welk modem en router gebruik je dan en welke provider =

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan