Internet valt uit rond 00:00

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fruit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Bij onze computer valt sinds een tijd het internet rond 00:00 uit. Dat is niet altijd om 00:00, gisteren was het bijvoorbeeld om 00:06. Dan reageren de browsers logischerwijs niet meer en MSN meldt af.

We hebben als provider Wanadoo en de computer staat sinds kort aan een netwerk, maar dit was vroeger niet zo en toen viel het internet ook al uit, dus daar ligt het niet aan.

Kunnen jullie me helpen?

Je zal eens op zoek moeten gaan of er bij de verbindingen naar je provider een optie is te vinden die het mogelijk maakt een tijdklok in te stellen.

Zoals jij het beschrijft lijkt het mij geen Windows / browser of ander softwarematig probleem, maar een instelling.

Het kan ook zijn, dat je provider rond die tijd een backup maakt van z'n server.
Korte tijd verbindings verlies kan gebeuren.
Neem eens kontakt op met je provider hierover.

Hoe lang duurt het voordat je dan weer kontakt hebt?

dat weet ik niet precies, ik blijf nooit tot later dan 1 uur op de computer, maar dan doet internet het nog niet.

en ik heb gezocht naar tijdsinstellingen maar kan er niks over vinden.

Heb je een router waar lease-time tijden in staan vermeld?
Of een firewall met blokkeer tijden?

Intressant probleem.. Ik zou ook zeggen kijk eens naar de instellingen van je modem/router.

Fruit,

geef ons eens wat meer informatie svp.....

- als 'ie uitvalt, ben je dan altijd eenzelfde tijdspanne online geweest (voor je gevoel, want je zal er geen stopwatch bijhouden schat ik in....) ?

- gebeurt het "zomaar" of ben je bij een bepaalde site ?

- kun je met je "gewone" mail dan nog wel een mailtje versturen / ontvangen ? (Lijkt mij niet, maar.......)

- nee niet perse...

- zomaar

- wat bedoel je precies met gewone mail?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan