internet valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

madebykoen

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2011
Berichten
77
Wij hebben thuis Scarlet one met belgacom tv. En wij zitten vaak met 3 op pc dus = 3 pc's in gebruik en ps3 is soms ook in gebruik en dan tv nog. wij gebruiken max

tv 2pc's en ps3 tegelijk maar dat is maar soms. En dan valt het internet uit ook als we minder gebruiken. en dan sluiten we alles af wachten even en dan kunnen we terug op internet hoe komt dit kan ik dit veranderen??

Dit is een super vervelend probleem7

Groeten Koen
 
Zal er wel aan liggen dat je maar 2 ip-adressen hebt om mee te werken.
Koop een breedband (draadloze) router, en zet die tussen de pc's en Internet. Laat de tv gewoon aangesloten aan de switch van Scarlet.
Dus:
Internet modem -> Switch -> TV
Internet modem -> Switch -> Breedband draadloze router -> PC1, PC2, ...

Dit natuurlijk als je inderdaad een modem en switch hebt gekregen vanuit Scarlet, geen adsl-router.

Succes,

Tijs.
 
Zal er wel aan liggen dat je maar 2 ip-adressen hebt om mee te werken.
Koop een breedband (draadloze) router, en zet die tussen de pc's en Internet. Laat de tv gewoon aangesloten aan de switch van Scarlet.
Dus:
Internet modem -> Switch -> TV
Internet modem -> Switch -> Breedband draadloze router -> PC1, PC2, ...

Dit natuurlijk als je inderdaad een modem en switch hebt gekregen vanuit Scarlet, geen adsl-router.

Succes,

Tijs.

zou u een link kunnen doorgeven want ik begrijp het niet :s en een switch hoe ziet die er uit??
 
Een switch is een bedraad netwerkapparaat waarbij alle poorten gelijk zijn. Er bestaat dus niet een (vaak apart gekleurd) poortje waar WAN of Internet bij staat, zoals bij een router.

Een breedband router heeft een WAN (of Internet) poort en (meestal) 4 LAN-poorten.

Zover ik begrepen heb worden in België modems uitgeleverd i.c.m. een switch. Vanwege de 2 ip-adressen beperking kunnen dus maar 2 apparaten in zo'n setup Internet hebben (in jouw geval: het TV-kastje + 1 computer/laptop).
Zet je een breedband router in, dan gebruik je voor alle apparaten die aan die router verbonden zijn (bedraad of draadloos) precies 1 ip-adres dat je provider beschikbaar stelt. Je 'deelt' dus Internet op die manier.

Tijs.
 
Een switch is een bedraad netwerkapparaat waarbij alle poorten gelijk zijn. Er bestaat dus niet een (vaak apart gekleurd) poortje waar WAN of Internet bij staat, zoals bij een router.

Een breedband router heeft een WAN (of Internet) poort en (meestal) 4 LAN-poorten.

Zover ik begrepen heb worden in België modems uitgeleverd i.c.m. een switch. Vanwege de 2 ip-adressen beperking kunnen dus maar 2 apparaten in zo'n setup Internet hebben (in jouw geval: het TV-kastje + 1 computer/laptop).
Zet je een breedband router in, dan gebruik je voor alle apparaten die aan die router verbonden zijn (bedraad of draadloos) precies 1 ip-adres dat je provider beschikbaar stelt. Je 'deelt' dus Internet op die manier.

Tijs.

en hoeveel apparaten kan je dan gebruiken??

Koen
 
Theoretisch zo'n 250 :)

Praktisch maximaal een stuk of 20.

Tijs.
 
Foutje: Gaat het om draadloos of bekabeld of beide?

Draadloos:
Op welke frequentie (kanaal) staat je draadloze internet. Bij mij viel ook geregeld het internet uit omdat het met de buren botste.
Na het aanpassen van het kanaal in de router geen problemen meer gehad.

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Foutje: Gaat het om draadloos of bekabeld of beide?

Draadloos:
Op welke frequentie (kanaal) staat je draadloze internet. Bij mij viel ook geregeld het internet uit omdat het met de buren botste.
Na het aanpassen van het kanaal in de router geen problemen meer gehad.

Met vriendelijke groet,

Dit is mijn nieuw account mijn ander geraak ik niet op

het gaat over beide

en weet iemand een goeie router voor een kleine praat?

Groeten Koen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan